سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به مهلت ثبت‌نام سی‌ونهمین دوره آزمون دستیاری تا30 دی ماه، گفت: هیچگونه تغییری در سهمیه‌های این دوره از آزمون ایجاد نشده است.

آزمون

سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزییات سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیاری، اظهار کرد: بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی، حداکثر 10 درصد ظرفیت به صورت مازاد در رشته‌های مورد تقاضای معاونت درمان به منظور پوشش مناطق محروم و نیازمند به افراد متقاضی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این دسته از پذیرفته‌شدگان ملزم به سپردن تعهد محضری خاص به مدت سه برابر مدت آموزش در مناطق محروم و نیازمند، بنا به نظر معاونت درمان می‌باشند، تصریح کرد: البته این سهمیه فقط در رشته‌های مورد نیاز اعلام شده قابل محاسبه و اجرا است.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه مذکور در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته محل مورد تقاضا به صورت آزاد مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

ضیایی با بیان اینکه کارکنان رسمی که با اخذ موافقت از و زارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها در آزمون شرکت می‌کنند مجاز به استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم نیستند، اظهار کرد: کارکنان رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت در صورتی که محل خدمتشان در میان مناطق محروم و نیازمند اعلام شده باشد، به شرط سپردن تعهد محضری خاص به نفع همان محل، مجاز به استفاده از سهمیه مذکور هستند.


عدم محدودیت متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم در انتخاب رشته محل

وی با اشاره به تعهدات پذیرفته‌شدگان با استفاده از سهمیه مازاد منطق محروم، گفت: از پذیرفته‌شدگان با استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم، با توجه به مصوبات مربوطه تعهد خاص به نفع دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم و نیازمند اخذ می‌شود، البته شهر یا بیمارستان محل تعهد نیز توسط معاونت درمان وزارت متبوع تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم هنگام انتخاب رشته محل دارای محدودیت در انتخاب رشته نیستند، خاطرنشان کرد: پذیرش در سهمیه مربوطه در سقف ظرفیت تعیین شده فقط برای رشته‌های مورد تقاضای منطقه محروم و نیازمند، ‌انجام می‌شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی با بیان اینکه پس از ثبت‌نام به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر منطقه محروم جهت گذراندن تعهد خاص امکانپذیر نیست، تصریح کرد: محل تعهد داوطلبان استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم پس از پذیرش داوطلب و بنا به نظر معاونت درمان تعیین و داوطلب ملزم به سپردن تعهد محضری خاص قبل از شروع به آموزش است.

وی افزود: در صورت عدم سپردن تعهد محضری مذکور قبولی داوطلب کان لم یکن تلقی می‌شود.


شرایط پذیرش داوطلبان به صورت آزاد


ضیایی با تاکید بر اینکه داوطلب پذیرش به صورت آزاد نمی‌تواند در هیچ‌یک از سهمیه‌ها در قالب ظرفیت، پذیرش شود، اظهار کرد: پذیرش در سهمیه‌های مازاد با توجه به شرایط، مدارک ارسالی و اطلاعات مندرج در فرم ثبت‌نام اینترنتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در پذیرش به صورت آزاد، رقابت شرکت کنندگان با توجه به مقررات مربوطه صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: کلیه داوطلبان مرد و زن که از سهمیه‌های جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و سهمیه مازاد مناطق محروم و سهمیه مازاد ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر استفاده می‌کنند ابتدا به صورت آزاد پذیرش می‌شوند.


شرایط پذیرش مازاد دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان

وی با اشاره به شرایط پذیرش به صورت مازاد بر اساس آیین‌نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر، گفت: این دسته از داوطلبان باید اصل کلیه مدارک را همراه با مستندات مربوطه تا 20 دی ماه به دانشگاه محل تحصیل ارائه دهند و دانشگاه‌ها موظف به دریافت مدارک و بررسی مدارک مذکور بوده و در صورت تایید مراتب، گواهی لازم جهت این دوره آزمون به داوطلب اعطا ‌می‌کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه محل‌های آموزشی بنا به ظرفیت‌های دانشگاهی و صلاحدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی برای سهمیه مذکور و فرم انتخاب رشته محل داوطلب تعیین می‌شود، تاکید کرد: داوطلبان واجد شرایط فقط برای یک نوبت مجاز به استفاده از این سهمیه هستند.

 


 

کد خبر 156800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز