همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز ثبت نام آزمون دکتری از روز یکشنبه 25 دی ماه خبر داد و گفت: آزمون دکتری در روز 25 فروردین ماه برگزار می‌شود.

آزمون

ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج کتبی آزمون دکتری هفته اول خرداد ماه اعلام می‌شود، گفت: انتخاب رشته دانشجویان نیز در هفته دوم خردادماه انجام می‌گیرد و آزمون شفاهی نیز 15 خرداد ماه انجام می‌شود.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند پنج دانشگاه را انتخاب کنند که در نهایت پذیرفته شدگان اولیه به سه دانشگاه معرفی می‌شوند.

وی ظرفیت آزمون دکتری را2800 نفر عنوان کرد و گفت: پس از برگزاری آزمون اولیه حدود سه برابر ظرفیت برای پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی می شود.

حسنی در خصوص تغییرات آزمون دکتری با بیان اینکه عمده ترین تغییرات این آزمون نسبت به سال گذشته این است که آزمون به صورت تخصصی تر برگزار می‌شود، گفت: امسال آزمون در هشت گروه تخصصی و 267 رشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس آزمون گروه فنی مهندسی در 72 رشته، آزمون گروه علوم پایه در 50 رشته، آزمون گروه زبان در 11 رشته، آزمون گروه دامپزشکی در 25 رشته، آزمون گروه علوم انسانی در 47 رشته، آزمون گروه تربیت بدنی در پنج رشته، آزمون گروه کشاورزی و منابع طبیعی در 51 رشته و گروه هنر در شش رشته برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم تصریح کرد: در دومین آزمون دکتری نیمه متمرکز، مواد امتحانی زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی در تمامی گروه‌ها مشترک است.


 

کد خبر 156810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز