همشهری آنلاین: فیلم "جدایی نادر از سیمین" برنده جایزه بهترین فیلم خارجی از انجمن منتقدین فیلم ونکوور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، دوازدهمین مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم انجمن منتقدین ونکوور شب گذشته برگزار شد و فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی از ایران موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی سال 2011 شد.

"جدایی نادر از سیمین" که برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین است، در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال 2011 انتخاب شد و از نگاه نشریه‌های سینمایی معتبر هالیوودی، از شانس‌های اصلی نامزدی نهایی جایزه اسکار است.

ساخته جدید اصغر فرهادی که نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 2012 است، نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز بافتا و گلدن گلوب است.

این فیلم در فصل جوایز سینمایی هالیوود موفق به کسب جایزه بهترین اثر غیرانگلیسی سال 2011 از نگاه انجمن منتقدین فیلم شیکاگو، انجمن منتقدان آنلاین سینما و انجمن منتقدین فیلم شیکاگو شده است و در جوایز فیلم مستقل بریتانیا نیز بهترین فیلم خارجی برگزیده شد.

در بخش بهترین فیلم "هنرمند" از فرانسه ساخته میشل هازاناویکیوس عنوان بهترین فیلم سال را کسب کرد و جایزه بهترین فیلم‌نامه را هم گرفت.

این فیلم به کارگردانی در جشنواره کن نامزد نخل طلا بود که جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای ژان دوجاردین به‌همراه آورد و در جشنواره سن‌سباستین جایزه منتخب تماشاگران را کسب کرد.

"هنرمند" یک درام عاشقانه فرانسوی است که داستان آن مربوط به سال‌های ‌1927 تا ‌1932 در هالیوود است که سینمای صامت در حال افول بوده و بازیگران آن دچار مشکل شده‌اند.

این فیلم خود به صورت صامت و سیاه ـ سفید فیلم‌برداری شده است. "هنرمند" نامزد شش جایزه گلدن گلوب است.

ترنس مالیک برای فیلم برنده نخل طلای "درخت زندگی" به عنوان بهترین کارگردان معرفی شد.

این فیلم با بازی براد پیت و شون پن وصیت‌نامه‌ سینمایی مالیک است که در آن دو روایت داستانی و مستند به موازات هم پیش می‌روند و در آخر به نقطه‌ی واحدی می‌رسند.

فیلم تقریبا بدون دیالوگ است و در قسمت‌های مربوط به خانواده‌ آمریکایی، با صدای فرزند بزرگ خانواده (شین پن) و یا مادر سوگوار آن‌ها روایت می‌شود که با لحن اندوهناک و شکوه‌انگیزی، درباره‌ی مرگ یکی از کودکان خانواده و فقدان او حرف می‌زند.

مایکل فاسبندر  برای فیلم "شرمساری" بهترین بازیگر مرد انتخاب شد و فیلم "غار رویاهای فراموش‌شده" ساخته ورنر هرتزوگ جایزه بهترین اثر مستند سال را دریافت کرد.

 

کد خبر 156820

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز