همشهری آنلاین: بر اساس شنیده‌ها ۲۵ نفر از نمایندگان فعلی مجلس که برای انتخابات مجلس نهم نام‌ نویسی کرده‌اند، رد صلاحیت شده‌اند و احتمال دارد که این تعداد بیشتر هم باشد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین، اسامی برخی نمایندگان مجلس هشتم که بر اساس شنیده‌ها صلاحیت آنها تایید نشده به شرح زیر است:

1

علی مطهری

2

حمیدرضا کاتوزیان

3

علی عباسپور تهرانی

4

انوشیروان محسنی بند پی نماینده چالوس و نوشهر

5

محمد مهدی شهریاری نماینده بجنورد

6

داریوش قنبری نماینده ایلام

7

حمید خسته بند نماینده بندر انزلی

8

فرهاد دلق پوش نماینده آستارا

9

مجید نصیرپور نماینده سراب

10

قدرت الله علیخانی نماینده قزوین

11

نادر قاضی پور نماینده ارومیه

12

احمدرضا دستغیب (فرزند فخرالدین) نماینده استان فارس

13

علی اصغر حسنی نماینده استان فارس

14

داود محمدجانی نماینده استان فارس

پرس و جو از نمایندگان مجلس درباره تایید صلاحیت یا ‏عدم تایید صلاحت آنها توسط هیئت‌های اجرایی منتخب دولت برای ورود به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهمترین ‏سوژه امروز خبرنگاران پارلمانی بود که در راهروهای مجلس پیگیری شد.‏

بر اساس این گزارش شنیده‌ها حاکی از این است که صلاحیت تعداد 30 تا 40 نماینده مجلس از ‏سوی هیئت‌های اجرایی تایید نشده اما این نمایندگان در گفتگو با خبرنگاران تاکید کردند که تا کنون ابلاغیه رسمی به آنها داده نشده و هر چه شنیده اند غیر رسمی بوده است.  

علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان و علی عباسپور تهرانی از جمله نمایندگان فعلی مجلس هستند که اخبار رد صلاحیت آنها از سوی هیئت‌های اجرایی مطرح شده است.  

علی مطهری چهره شاخص منتقد دولت و طراح سوال از رئیس جمهور است که توسط هیئت‌های منتخب دولت صلاحیت وی برای نمایندگی مردم تایید نشده است.  

انوشیروان محسنی بند پی نماینده چالوس و نوشهر، محمد مهدی شهریاری نماینده بجنورد، داریوش قنبری نماینده ایلام، حمید خسته بند نماینده بندر انزلی، فرهاد دلق پوش نماینده آستارا، مجید نصیرپور نماینده سراب، قدرت الله علیخانی نماینده قزوین و نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز از دیگر نمایندگان شاخص شهرستانی هستند که توسط این هیئت رد صلاحیت شده اند.  

نادر قاضی پور نیز یکی دیگر از نمایندگان منتقد دولت است که نقشی اساسی در طرح تحقیق و تفحص از سایپا داشته است.  

شهریاری در گفتگو با مهر با تایید خبر رد صلاحیت خودش گفت: به نظر می‌رسد این موضوع قطعی است و تعداد 30 تا 40 نماینده فعلی مجلس رد صلاحیت شده‌اند. البته ممکن است در تجدید نظر این مشکل حل شود اما بنده شخصا در صورت تایید این خبر اعتراض نخواهم کرد و درخواست تجدید نظر نمی دهم.  

گفته می‌شود سید احمدرضا دستغیب (فرزند فخرالدین)، علی اصغر حسنی و داود محمدجانی سه نماینده‌ای هستند که از استان فارس رد صلاحیت شده‌اند.

فرصت هیئت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نهم روز گذشته پایان یافت و قرار است امروز نتایج این بررسی‌ها ضمن ارسال به هیئت‌های نظارت منتخب شورای نگهبان برای داوطلبان ارسال شود.  

داوطلبان رد صلاحیت شده به مدت 4 روز برای تجدید نظرخواهی فرصت دارند تا اعتراض خود را به نحوه رسیدگی به صلاحیت خود توسط هیئت های اجرایی به هیئت نظارت که منتخب شورای نگهبان قانون اساسی است ارائه کنند.

تبلیغات رسمی داوطلبان نمایندگی مجلس نهم پس از تایید نهایی هیئت های نظارت از چهارم اسفند آغاز و 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات سکوت تبلیغاتی شروع خواهد شد.

کد خبر 156823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز