همشهری آنلاین: احمد توکلی صبح امروز در جلسه علنی مجلس در اعتراض به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس در اخطاری گفت: به استناد قانون اساسی نمایندگان در مقام ایفای نمایندگی در اظهارنظرها آزاد هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی خبرها در خصوص رد صلایت‌ها درست بوده اما اخباری که در خصوص من و آقای نادران منتشر شده نادرست است.

وی افزود: قانون طوری اجرا می‌شود که باعث هتک قانون‌گذار می‌شود، وقتی به نمایندگانی می‌گویند عدم احراز صلاحیت، این باعث خدشه در قانون‌گذاری می‌شود.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده است: توکلی همچنین با اشاره به برخی افراد رد صلاحیت شده گفت: اینکه کسانی را هم که سوابق روشنی دارند و طرفدار ولایت فقیه هستند، به استناد عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت کردند، این باعث لطمه به ‌آبروی نظام و سوء‌استفاده دشمنان می‌شود.

وی در پایان گفت: این‌گونه برخوردها ضررش بیشتر از نفع آن است.

رئیس مجلس نیز در پاسخ به اخطار توکلی یادآور شد: حرف شما درست است، این اقدام درست نبوده و مبنایی هم نداشته است، از این رو کسانی که اعتراض دارند از مسیرهای قانونی و هیئت نظارت اعتراض خود را پیگیری کنند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال عدم احراز صلاحیت یک نماینده، با توجه به چهار سال حضور در مجلس، معنایی ندارد و این عدم احراز در مورد کسانی است که شناخته شده نباشند یا در مورد برخی افراد استناداتی کردند که اصلا درست نیست و اینها باید در مسیر قانونی طی شود.

لاریجانی تاکید کرد: این اعتراضات به وزارت کشور هم گفته شده و افرادی هم از سوی مجلس مشخص شده است که با آنها مذاکره کنند.

کد خبر 156930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز