همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات طرح استفساریه مفاد جزء ب بند ۴۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات طرح استفساریه مفاد جزء ب بند ۴۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور با ۱۲۹ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع موافقت کردند.

دوفوریت این طرح در جلسه علنی روز سه شنبه ۲۰/۱۰/۱۳۹۰ به تصویب رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق این استفساریه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمند کردن یارانه در سال ۹۰ بدین معناست که در سال جاری دولت نمی‌تواند در ماه های باقی مانده سال ۹۰، بیش از ۲۰ درصد قیمت هر یک از موارد مذکور را افزایش دهد و لذا تنها می‌تواند حداکثر ۲۰ درصد نسبت به قیمت سال ۱۳۸۹ همان مورد افزایش پیدا کند.

حرکت بزرگ مجلس در مخالفت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در دو ماه پایانی امسال

پس از تصویب کلیات طرح منع دولت از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در دو ماه پایانی سال علی لاریجانی رئیس مجلس تصویب این طرح را از جانب مجلس حرکتی بزرگ و قابل تقدیر اعلام کرد و گفت: اگر این طرح به تصویب نمی‌رسید ممکن بود در دو ماه پایانی سال قیمت حامل‌های انرژی به اندازه کل سال افزایش یابد و در این صورت شاهد رشد ۲۰۰ درصدی و یا حتی ۳۰۰ درصدی در قیمت حامل‌های انرژی بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در صورت عدم تصویب این طرح فشار زیادی به مردم جامعه به خاطر این افزایش قیمت‌ها وارد می شد، افزود: مجلس کار بزرگی انجام داد که مانع از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در دو ماه پایانی سال و تحت فشار قرار گرفتن مردم به خاطر این افزایش قیمت‌ها شد.

 

 

 

کد خبر 156936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز