سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: قرن‌هاست که اروپایی‌ها از داشتن ‌بام‌های سبز لذت می‌برند. امروزه بیش‌تر آمریکایی‌ها با این روش از طریق عایق کردن ساختمان‌ها، بهبود کیفیت هوا و کاهش انتشار Co2 آشنا هستند.

چطور پشت‌بامی سبز داشته باشیم؟

از کشت سقف علاوه بر زیبایی و داشتن فضایی سبز و کاهش درجه حرارت، می‌توان برای تهیه مواد‌غذایی و خوراکی‌ها نیز استفاده کرد. برای شروع بهتر است از جاهای کوچک‌تر شروع کنید.

1- از استحکام سقف اطمینان حاصل کنید. این که ایزوگام پشت‌بام چه قدر است و این که سقف می‌تواند وزن اضافه باغ را تحمل کند. در جاهای سردسیر، وزن برف زمستان را نیز در نظر بگیرید.

2- سقف را با غشاء‌های ضدآب مانند ورق‌های حرارتی پلاستیکی یا آسفالت پلاستیکی بپوشانید. قبل پرداختن به مرحله بعد، پشت‌بام را کاملا خیس کنید تا مطمئن شوید که هیچ روزنه و جای نفوذی وجود ندارد.

3- اگر سقف شیب‌دار است لازم است برای کاشت، آن را با چوب به مربع یا مستطیل‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

4- با استفاده از ترکیب مواد دانه ریز مانند ماسه ریز، زغال‌چوب خرد شده یا پارچه تنظیف، یک لایه زهکشی به آن اضافه کنید.

5- از مخلوط خاکی که خوب و مناسب است برای کشت گیاهان استفاده کنید. 20 سانتی‌متر برای عمق خاک در نظر بگیرید.

6- در پشت‌بام خود، گیاهان متنوع مناسب هر فصل را بکارید.

7- با کاشت پیچک و سرخس‌های کوچک شروع و اگر نور به اندازه کافی به پشت‌بام می‌خورد، گونه‌های گل‌ناز را نیز امتحان کنید. جایی دنج را برای پیاز کوهی یا سایر سبزی‌های راحت در نظر بگیرید.

8- در نظر داشته باشید داشتن باغ روی پشت‌بام تنها کاشتن گیاه و رفتن نیست. این قسمت هر چند وقت یک بار نیاز به وجین، آبیاری، هرس و مراقبت دارد.

پشت‌بام سبز

http://www.ehow.com

کد خبر 157520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز