همشهری‌آنلاین: یک عضو انجمن آترواسکلروز ایران گفت: سن ابتلا به بیماری‌های تنگی عروق کرونر قلب در کشور به شدت کاهش یافته است.

heart

به گزارش ایرنا،‌ دکتر مسعود اسلامی، روز جمعه 30 دی در حاشیه همایش ملی قلب، عروق و بازتاب پیچیدگی‌های درمان، اظهار داشت: تا حدود 20 سال پیش، شایع ترین بیماری قلبی در کشور رماتیسم بود که خوشبختانه با درمان به موقع عفونت‌های گلو کاهش یافت.

وی افزود: اما هم اکنون، بیماری تنگی عروق کرونر که به صورت نارسایی و سکته قلبی ظهور و بسیار شایع شده است.

وی اظهارداشت: بیماری تنگی عروق کرونر در کشورهای پیشرفته در سنین بالای 60 سال بروز می‌کند اما متاسفانه سن ابتلا به این بیماری در کشور ما به سنین 35 تا 60 سال کاهش یافته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:تغییر شیوه زندگی در رژیم‌های غذایی، کم تحرکی، شیوع چاقی، استرس و آلودگی هوا مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و به ویژه تنگی عروق کرونر است.

دکتر اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش سن ابتلا به بیماری تنگی عروق کرونر قلب نه تنها برای خانواده افراد مشکلات اساسی به وجود می آورد بلکه به صورت مستقیم بر جمعیت شاغل و گردانندگان اقتصاد یک کشور نیز تاثیرگذار است.

عضو انجمن آترواسکلروز ایران یادآور شد: براین اساس، کنترل و نظارت بر عوامل موثر بر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ضرورت بسیاری دارد.

همایش ملی قلب، عروق و بازتاب پیچیدگی‌های درمان، با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و متخصصان قلب ایرانی از کشورهای خارجی از 29دی ماه جاری به مدت چهار روز در محل هتل نگارستان شهرستان کاشان ادامه دارد.

کد خبر 157802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز