همشهری‌آنلاین: عضو فراکسیون خط امام (ره) گفت: متاسفانه هیئت‌های اجرایی که براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف به ارائه مستندات و دلایل رد صلاحیت افراد هستند با بی‌توجهی به مصوبه مجمع تشخیص از این وظیفه خود استنکاف می‌کنند.

داریوش قنبری در گفتگو با همشهری آنلاین از نحوه برخورد هیئت‌های اجرایی با درخواست نمایندگان رد صلاحیت شده شکایت کرد و گفت: متاسفانه هیئت‌های اجرایی که براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف به ارائه مستندات و دلایل رد صلاحیت افراد هستند با بی‌توجهی به مصوبه مجمع تشخیص از این وظیفه خود استنکاف می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم با بیان این که هنوز عده‌ای از رد صلاحیت شدگان هستند که دلایل رد صلاحیت خود را نمی‌دانند، افزود: از زمان اعلام رد صلاحیتم، پیگیر گرفتن مستندات و دلایل آن هستم اما فرمانداری حوزه انتخابیه‌ام از وظیفه خود طفره می‌رود و تا به حال زیر بار نرفته تا اسناد و مدارک رد صلاحیتم را براساس مصوبه مجمع تشخیص در اختیارم قرار دهد.

وی ادامه داد: البته در نامه‌ای که در آن  خبر رد صلاحیتم درج شده و به دستم رسیده آمده است که براساس مصوبه تشخیص مصلحت، نامزد رد صلاحیت شده می‌تواند اسناد و دلایل رد صلاحیتش را از هیئت‌های اجرایی بخواهد اما بعد از تقاضایی که از این هیئت داشتم، این مدارک را در اختیار بنده قرار ندادند و حتی در برگه‌ای که عدم صلاحیت من را اعلام کردند اعلام نکرده‌اند که به استناد کدام بند و ماده قانونی رد صلاحیت شدم.

قنبری با اعلام این که با پیگیری‌هایی که داشتم در نهایت به شکل شفاهی اعلام کردند که براساس کدام بند رد صلاحیت شدم که این غیرمرسوم بوده است افزود: در نهایت ماده 30  به عنوان دلیل رد صلاحیتم اعلام شد که البته این ماده 11 بند دارد، هیئت اجرایی تنها به صورت شفاهی اعلام کرد که به دلیل طرفداری و عضویت در احزاب غیرقانونی رد صلاحیت شده‌ام در حالی که من هیچ وقت عضو هیچ حزب و گروهی نبودم!

عضو فراکسیون خط امام (ره) ادامه داد: نکته در این است که هیئت‌های اجرایی ظاهرا مدارک ردصلاحیتی‌ها را برای هیئت‌های نظارتی استانی هم نفرستاده‌اند چون وقتی از هیئت‌های نظارت استانی درخواست رویت مدارک رد صلاحیتم را داشتم، گفتند سندی موجود نیست.

کد خبر 157892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز