همشهری‌آنلاین: یک اتوبوس دریایی در آبهای ساحلی بندرعباس غرق شد که در این حادثه 17 مسافر که همگی مشهدی هستند مفقود شده‌اند که تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد. گفته می‌شود ناخدای شناور توسط یگان‌های انتظامی بازداشت شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک اتوبوس دریایی - شناور سبک - با 20 سرنشین متعلق به تعاونی قایقداران و اتوبوسداران بندرعباس حوالی ساعت 6 عصر علیرغم بدی آب و هوا و امواج دریا از هرمز به سمت بندرعباس حرکت می‌کند.

این اتوبوس دریایی در حالیکه دریا به شدت توفانی بود قصد سفر داشت اما پس از طی چند کیلومتر غرق شد.

علی اعمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با تایید این خبر گفت: در حال حاضر با تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر استان هرمزگان پنج نفر پیدا و با آمبولانس به بیمارستان (بیمارستان شهید محمدی بندرعباس) منتقل شدند. این پنج نفر در سلامت کامل بسر می برند اما از سایر سرنشینان این اتوبوس دریایی خبری نیست و نیروهای جمعیت هلال احمر هرمزگان در جستجوی این افراد هستند.

به گفته شاهدین قبل از وقوع حادثه این شناور در نزدیکی‌های بندرعباس حوالی محله نخل ناخدا به دلیل تمام کردن سوخت دچار حادثه شده و غرق می‌شود.

 عصر امروز شنبه اداره کل هواشناسی استان تردد هرگونه شناور سبک و نیمه سنگین مسافری در مسیرهای بندرعباس - قشم و بلعکس، بندرعباس - هرمز و بلعکس را ممنوع اعلام کرده بود.

 آخرین وضعیت مسافران شناور غرق شده

مجتبی خادمی معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد وضعیت نجات یافتگان شناور حادثه دیده در آبهای هرمزگان به مهر گفت: پنج سرنشین تا کنون نجات یافته‌اند که برای درمان و ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شده‌اند.

وی عنوان کرد: حال یک نفر از سرنشینان خوب است که به صورت سرپایی در حال درمان است. چهار مسافر دیگر شناور حادثه دیده بستری و تحت درمان تیم‌های پزشکی هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: اورژانس و بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حادثه دیدگان شناور غرق شده را دارد.

وی گفت: هنوز خبری موثقی در خصوص حال سایر مسافران شناور در دست نیست.

شناور غرق شده بدون توجه به هشدارها اقدام به حرکت کرد؛ مسافران مشهدی بودند

مدیر عامل تعاونی قایقداران هرمز نیز گفت: شناور غرق شده بدون توجه به هشدارهای تعاونی اقدام به حرکت کرده بود.

محسن ناصر نیا در خصوص غرق شدن اتوبوس دریایی در مسیر هرمز به بندرعباس گفت: با توجه به نامساعد بودن دریا از ساعت 10 صبح امروز شنبه اسکله جزیره هرمز تعطیل شده بود.

وی عنوان کرد: بعدازظهر شنبه به دلیل ازدحام مسافر توسط تعاونی قایقداران جزیره هرمز از اداره بنادر و دریانوردی اسکله حقانی درخواست تندرو شد که به راحتی در این مسیر تردد کند که درخواست از سوی اداره بنادر و دریانوردی اسکله حقانی پذیرفته شد و مسافران به سلامت به بندرعباس رسیدند.

مدیر عامل تعاونی قایقداران هرمز بیان داشت: متاسفانه یک اتوبوس دریایی که حامل 20 گردشگر از شهر مشهد بود صبح شنبه به صورت دربستی از بندرعباس به هرمز تردد کرده بوده که حوالی ساعت 17 این شناور به همراه مسافران خود قصد برگشت داشته که به دلیل کمبود سوخت در نزدیکی‌های سواحل بندرعباس دچار حادثه می‌شود.

ناصرنیا گفت: شناورهای تعاونی قایقداران هرمز با همکاری شناور ناجی برای جستجو به محل اعزام شده که به خاطر طوفانی بودن دریا نتوانستیم به جستجو ادامه بدهیم.

وی در خصوص هویت مسافران نیز گفت: تمامی مسافران اهل مشهد مقدس یوده‌اند که در ابتدای جستجو پنج نفر نجات یافتند و به بیمارستان شهید محمدی در بندرعباس منتقل شدند.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می‌شود.

کد خبر 157911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز