همشهری آنلاین: نماینده مردم سنندج در مجلس هشتم با تایید خبر رد صلاحیتش گفت: این رد صلاحیت کاملاً مغرضانه است.

عبدالجبار کرمی

عبدالجبار کرمی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان خبر رد صلاحیتش از سوی هیئت نظارت گفت: این رد صلاحیت کاملاً مغرضانه است، چون در چندین جلسه و دادرسی در دادگاه انقلاب تهران اینجانب از همه اتهامات وارده از قبیل تشویش اذهان عمومی و... تبرئه شده‌ام بنابراین برای پیگیری این اقدام غیرقانونی و برخورد مغرضانه شکایت کرده و خواستار بررسی دقیق، جدی و قانونی پرونده خود خواهم شد.

نماینده مردم سنندج در مجلس هشتم که پیش از این نیز صلاحیتش از سوی هیئت اجرایی رد شده بود، افزود: علت رد صلاحیت اینجانب را بند یک ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرده‌اند، این بند شامل «عدم اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی» می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد: متأسفانه مسئولان ذی‌ربط به صورت رسمی علت صدور رای مذکور را به دلیل وجود چندین مورد تخلف در عملکرد چهار ساله اینجانب در مجلس هشتم بیان کرده‌اند.

کرمی در پایان با انتقاد از عملکرد هیئت اجرایی و هیئت نظارت شورای نگهبان گفت: رد صلاحیت این 30 نفر نماینده از میان 290 نفر نماینده مجلس که جزو منتقدین سرسخت و جدی دولت بودند نشان داد که دولت در تایید صلاحیت‌ها، اصل را در وفاداری به خود قرار داده است و به قانون اساسی توجهی ندارد.

کد خبر 157927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز