چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پزشک عمومی گفت: برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه کننده خون است و خوردن گردو از ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند.

گردو

دکتر حسین صفوی‌زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: مغز گردو دارای پروتئین، قند، آب، ویتامین، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است. مقدار فسفر موجود در گردو با مقدار موجود در گوشت ماهی و برنج و حتی تخم‌مرغ برابری می‌کند.

وی با بیان این که مهمترین خواص برگ گردو درمان ورم روده و معده است، گفت: 15 تا 20 گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید و سه فنجان در روز از این دم کرده را بنوشید.

صفوی زاده اظهار داشت: برگ گردو برای مداوای سرمازدگی و بیماری های پوستی تجویز می‌شود و می‌توان از جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برای درمان ورم لثه و لوزه، درمان کم خونی و رفع ضعف بدنی استفاده کرد. دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل هم مفید است.

وی خاطر نشان کرد گردو درمان کننده بیماری‌های ریوی و همچنین مسکن دل پیچه است.

گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می‌کند.

صفوی زاده اضافه کرد: اگر گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است و مالیدن پوست تازه گردو به دندان و لثه، آن‌ها را تقویت می‌کند.

وی افزود: گردو دارای مس است؛ بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می‌کند.

دکتر صفوی‌زاده در عین حال با تاکید به این که به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط شود؛ توضیح داد: نباید بیشتر از پنج عدد گردو در روز مصرف شود. زیرا برای سلامتی زیان آور است و در ضمن لثه ها و زبان و گلو را می آزارد.

صفوی‌زاده یاد آور شد کسانی که ناراحتی معده و کبد دارند؛ نباید گردو بخورند. افراد چاق نیز باید از خوردن آن پرهیز کنند. خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز کربنیک در شب هم خطرناک است.

کد خبر 158209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز