همشهری آنلاین: جانشین رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه برای داوطلبان نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس بعد از تایید صلاحیت یک دوره آموزشی توسط وزارت کشور برگزار خواهد شد گفت: داوطلبانی که در این دوره تایید صلاحیت می شوند یکسری مسوولیت های قانونی را به آنها آموزش خواهیم داد.

حسنعلی نوری با تاکید بر این که مساله انتخابات مربوط به این دولت و دولت های بعدی نیست خاطرنشان کرد: انتخابات سرمایه عظیم نظام محسوب می شود و قطارانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز بر ریل قانون حرکت می کند.

وی گفت: از این رو و به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور و پرنشاط تلاش کرده ایم تا تعاملات خوبی را در مجموعه اجرا و نظارت بر انتخابات ایجاد کنیم.

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات، پاسخ محکمی به تهدیدات و تحریم های دشمنان خواهد بود.

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر آمادگی کامل این ستاد برای برگزاری انتخابات ۱۲ اسفندماه سال جاری گفت که هیات های اجرایی برای برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۵۰۵ هزار نفر ساعت آموزش دیده اند و این آموزش ها در قالب ۱۲ گروه سفر منطقه ای به استان های مختلف کشور بوده است.

دوره آموزشی وزارت کشور برای نامزدهای نهایی انتخابات

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این که ۲۶۱ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس از بین ۲۹۰ نماینده حاضر در مجلس هستند، گفت: این نمایندگان برآیندی از تفکرات سیاسی گروه های مختلف هستند که وارد عرصه رقابت شده اند.

نوری با اشاره به اینکه برای داوطلبان نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس بعد از تایید صلاحیت یک دوره آموزشی توسط وزارت کشور برگزار خواهد شد گفت: داوطلبانی که در این دوره تایید صلاحیت می شوند یکسری مسوولیت های قانونی را به آنها آموزش خواهیم داد.

مبنای تصمیمات هیات های اجرایی، گزارش های مراجع چهارگانه بود

جانشین رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا برخی از رد صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی صورت گرفته است، پاسخ داد: در برخی از دوره ها هیات های اجرایی از اختیارات خود استفاده نکردند اما این دلیل نمی شود که در این دوره خود را محروم کنند لذا مبنای تصمیمات هیات های اجرایی برای تایید و یا رد صلاحیت ها، گزارش های مراجع چهارگانه ( سازمان ثبت احوال، سوء پیشینه نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور) بود.

کد خبر 158259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز