همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس خبرگان درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت باید مستقل باشند و دقت کنند تا بازیچه سیاسی نشوند. البته این بدین معنی نیست که سیاسی نباشند بلکه سیاستمدار باشند و در راه اسلام و آرمان‌های رهبر معظم انقلاب حرکت کنند تا خدای ناکرده به انحراف کشیده نشوند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، آیین یادواره حجت الاسلام شهید عبدالله میثمی پنجشنبه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد. در این مراسم سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار سرلشکر باقری معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ نقدی رییس بسیج مستضعفان و جمع کثیری از فرماندهان و همرزمان شهید میثمی به همراه اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا حضور داشتند.

شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی نماینده حضرت امام خمینی (ره) در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء در ایام دفاع مقدس بود که در سال 65 در حین عملیات کربلای 5 در حالی که تنها 31 سال داشت به شهادت رسید. 

مهمترین اظهارات آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در این مراسم به شرح زیر است:

1
  • شهدا همیشه و در همه عرصه‌ها الگوی ما هستند. حرکت الهی شهدا قابل ستایش است، لذا نباید اجازه داد اهداف مقدس آنان پایمال شود.
2
  • با نام تقیه و سکوت نباید کنار نشست و این وظیفه آحاد مسلمانان است تا پای جان از دین و کشور خود دفاع کنند. در این راستا وظیفه روحانیت سنگین است. آقایان روحانی می‌گویم که آخوند ابزاری نشوید و اجازه ندهید سیاست شما را ابزار کند. روحانیت باید استقلال فکری و عملی داشته باشد و شخصیت خود را از نظر علم و عمل و تقوا نشان دهد.
3
  • ما روحانیون گاهی وظیفه‌مان این است که دولتی را تأیید کنیم یا به سیاست وارد شویم اما باید مراقب باشیم که ابزار نشویم.
4
  • به روحانیونی که در نمایندگی‌های ولی‌فقیه در سپاه فعالیت می‌کنند تذکر می‌دهم ابزار واقع نشوید، به صداها و نداهایی که خلاف جهت رهبری نظام است گوش ندهید.
5
  • ما وظیفه خود می دانیم تا در این انتخابات شرکت فعالانه داشته باشیم ولی باید هوشیار باشیم تا به افرادی رای بدهیم که فردا در پیشگاه الهی سربلند باشیم.
6
  • روحانیت باید مستقل باشند و دقت کنند تا بازیچه سیاسی نشوند. البته این بدین معنی نیست که سیاسی نباشند بلکه سیاستمدار باشند و در راه اسلام و آرمانهای رهبر معظم انقلاب حرکت کنند تا خدای ناکرده به انحراف کشیده نشوند.
7
  • امام راحل با بررسی تاریخی توانسته بود دین و سیاست را ادغام کرده و نشان دهد که با تکیه بر اسلام می توان جهان را نیز مدیرت نمود.
8
  • در واقع امام خمینی (ره) نشان داد که روحانیت علاوه بر تبلیغ دین و اسلام توانایی اداره جامعه را نیز دارد که در عمل نیز این مهم بر همگان اثبات شد.
9
  • جمع کردن بین گروه‌ها هنر است، دعوا که امری طبیعی نیست. منظورم این نیست که ضدانقلاب را زیر پوشش خود قرار دهیم اما کسانی که در انقلاب هستند را به گفته مقام معظم رهبری باید جذب حداکثری کنیم. اختلاف‌سلیقه‌ها وجود دارد ولی با وجود اینکه دشمن داخلی و خارجی زیاد داریم، خودمان هم اشتباهاتی در مدیریت‌مان داریم لذا باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات جبران شود.

10

  • کسی که توانست بین سپاه و ارتش را جمع کند همین شهید میثمی بود. کسانی امثال شهید میثمی بودند که می‌توانستند بین این گروه و آن گروه را ولو با اختلاف‌سلیقه و تفاوت‌های تربیتی و هویتی جمع کنند.
11
  • بعضی گمان می‌کردند و می‌کنند باز هم سکوت و سازش و مدارا و تقیه می‌تواند دین، حقیقت، اسلام و ولایت را حفظ کند. قبل از انقلاب هم با کسانی که دعوت به سکوت و مدارا می‌کردند روبرو بودیم. در انقلاب و بعد از انقلاب نیز بعضی هستند که می‌گویند سکوت کنیم اما خداوند می‌گوید اگر شهدا، مدافعان و مجاهدان نبودند و بحث مدارا بود دیگر نمازی باقی نمی‌ماند. اگر خون شهدا نبود مساجدی باقی نمی‌ماند.

  (منبع: مهر و ایرنا)

کد خبر 158380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز