وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه برای اجرای طرح تامین آتیه مهر داوطلب بود اما تا قانون تصویب نشود و محل اعتبار آن را مشخص نکنند، از اجرای آن معذوریم.

طرح

 به گزارش همشهری، طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا(ع) سال گذشته با واریز یک میلیون تومان به حساب نوزادان متولد 89 آغاز شد و قرار بود هر سال نوزادان تازه متولد شده یک میلیون تومان در قالب این طرح دریافت کنند که به‌تدریج در مدت 20 سال این موجودی به رقم قابل توجهی می‌رسید. این در حالی بود که کافی نبودن اعتبارات سال گذشته به نسبت متولدان آن ادامه اجرای این طرح را در هاله‌ای از ابهام فرو برد. در همین حال شعب بانک ملی از ابتدای سال‌جاری از افتتاح حساب به‌منظور واریز این مبلغ خودداری کرده و از منتفی شدن آن خبر می‌دادند.

دولت در تیرماه سال‌جاری بانک توسعه تعاون را به جای صندوق مهر امام رضا(ع) جایگزین و مسئولیت اجرای طرح تامین آتیه مهر را از وزارت رفاه سابق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار کرد تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری انجام شود. این در حالی است که عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفت‌وگو با مهر می‌گوید: ما هم مسئولیتی در قبال اجرای این طرح نداشتیم، ولی داوطلب شده بودیم که اگر قرار است اجرا شود، ما از سوی عوامل وزارتخانه و با به‌کارگیری امکانات موجود، آمادگی اجرای آن را داریم.

کد خبر 158452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز