دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان از اعلام فهرست اسامی نامزدهای مورد حمایت این جبهه تا نیمه بهمن‎ماه جاری خبر داد.

منوچهر متکی شامگاه جمعه در نخستین همایش جبهه متحد اصوالگریان در شهرکرد با اشاره به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور گفت: امروز ملت ایران دوباره در آستانه‌ حماسه‌ دیگری قرار دارند که باید به گونه‌ای عمل کند که اقدام جاودان امام خمینی(ره) به خوبی پاس‌داشته شده و خللی در آن ایجاد نشود.  مهمترین اظهارات متکی به شرح زیر است:

* استکبار جهانی نخستین و سرسخت‌ترین رقیب در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور است. به حداقل رساندن مشارکت مردمی مهم‌ترین هدف استکبار جهانی در این انتخابات است.

* کاهش مشارکت و زمینه‌سازی برای تحریم انتخابات و به دنبال آن زیر سئوال بردن مشروعیت نظام در داخل و خارج از کشور از اهداف شوم دشمن در این برهه از زمان است.

* این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل از وجوه متمایزی برخوردار است و همین عاملی شده تا بسیاری از بزرگان کشور چون آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی که در دوره‌های گذشته نقش ارشادی داشتند، در این دوره مستقیم به عرصه انتخابات وارد شوند.

* وجود رقبای آشکار و پنهان از وجوه متمایز این دوره از انتخابات است.

* به دنبال اقدامات استکبار جهانی، دنباله‌های داخلی آن نیز در کشور به دنبال مایوس کردن مردم و کاهش مشارکت آن‌ها هستند و جریان‌ها و تشکل‌هایی در حال حاضر وجود دارد که تاکتیک‌ها و اقداماتشان شفاف نیست.

* از سال 81 و با شوراهای دوم زمینه ورود جبهه اصولگرایی آغاز و سپس قدرت‌گیری آن با انتخابات هفتمین دوره مجلس، نهمین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس هشتم، شوراهای سوم و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تداوم پیدا کرد.

* یک دهه است که جبهه اصولگرایی در کشور نقش مهمی ایفا کرده و البته در این میان توفیقات و عدم توفیقاتی هم داشته و نهمین دوره انتخابات مجلس زمینه مناسبی فراهم کرده تا با ارزیابی این عملکرد و تکمیل و اصلاح آن به ورودی موفق در مجلس دست پیدا کند.

* شناسایی داوطلبان و انطباق آن‌ها با اصول و مبانی اصولگرایی و عملیاتی کردن مجموعه اقدامات لازم برای ورود به مجلس از مهمترین برنامه‌های جبهه متحد است.

* طرح نظرسنجی به‌عنوان اقدامی ابتکاری از سوی جبهه متحد اصولگرایان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. این طرح برای دستیابی به اینکه کدام‏ یک از داوطلبان اصولگرا از اقبال مردمی برخوردار بوده و از شانس بیشتری برای ورود به مجلس برخوردار است، اجرا می‌شود.

* وحدت از منظر ما یک استراتژی و نه یک تاکتیک است و باید تلاش ویژه‌ای در ایجاد وحدت به عنوان یک ضرورت اساسی به کار برد.

* اسامی نهایی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان با توجه به منشور اصولگرایی جامعتین، بررسی شرایط داوطلبان و بر اساس شیوه موردنظر تا نیمه بهمن مشخص و اعلام خواهد شد.

* در انتخاب داوطلبان به شرایط بومی و بافت اجتماعی مخصوص به هر منطقه و استانی نیز توجه خواهد شد.

کد خبر 158480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز