گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: نیمی از مطالبات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور تا پایان سال پرداخت می‌شود.

بازنشستگی

پیش از این نیز بارها به این دسته از بازنشستگان وعده پرداخت مطالبات داده شده بود که هیچ‌یک عملی نشده است، آخرین بار صندوق بازنشستگی به اعضایش وعده داده بود نیمی از مطالباتشان را در دی‌ماه پرداخت خواهد کرد که این وعده نیز اجرایی نشد. عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این‌بار وعده پایان سال داد و گفت: مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده‌است و دستور رئیس ‌جمهور نیز برای پرداخت این مطالبات صادر شده‌است.

او صبح دیروز در جشن ملی توانمندسازی سازمان بهزیستی توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال تقریبا نیمی از مطالبات این دسته از بازنشستگان واریز شود.به گفته وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی «در حال حاضر منتظر ابلاغ دستور هیأت 3نفره متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و معاون برنامه و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری هستیم.»

تأمین اجتماعی چه خبر؟

شیخ‌الاسلامی در توضیح وضعیت مدیریت صندوق بیمه تأمین اجتماعی نیز گفت: باید منتظر گذشت زمان باشیم فعلا نمی‌توان هیچ پیش‌بینی در این زمینه داشت. هفته گذشته رحمت‌الله حافظی، مدیرعامل وقت صندوق بیمه تأمین اجتماعی کنار گذاشته شد. وزیر تعاون طی حکمی سید مجید موسویان، ‌مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر را به‌عنوان سرپرست صندوق تأمین اجتماعی معرفی کرد.
وزیر کار معتقد است که برکناری مدیرعامل پیشین تأمین اجتماعی و اعطای حکم سرپرستی این صندوق برای مدیرعامل صندوق بیمه و عشایر به دور از سرعت و عجله انجام شده است و اعطای حکم سرپرستی بر اساس قوانین حاکم بر صندوق تأمین اجتماعی طی شده است.

اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی روند تعیین مدیر عامل برای این صندوق را اینگونه تعریف کرده است: یکی از وظایف هیأت امنا، نصب و عزل مدیرعامل صندوق با پیشنهاد هیأت امنا و تأیید و حکم وزیر رفاه و تأمین اجتماعی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است.این اساسنامه در بخش دیگری تعداد اعضای هیأت امنا را 9 نفر تعیین و تأکید کرده‌است که 6 نفر از این اعضا با پیشنهاد وزیر رفاه و تأمین اجتماعی(تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و تصویب شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی تعیین می‌شوند و 3 نفر دیگر نیز بر اساس ماده 17 قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی از میان خدمت گیرندگان انتخاب می‌شوند.
با توجه به توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر عزل مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی این برکناری بر اساس تصمیم هیأت امنایی بوده که 6 نفر را خود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرده‌است.

کد خبر 158708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز