مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس بسیج جامعه زنان گفت: همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب با حضور20 فعال بین‌الملل و 20 فعال داخلی حجاب و عفاف 17 بهمن در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

خبرگزاری بین المللی زنان (وفا): مینو اصلانی در نشست خبری همایش بین‌‌‌المللی طلایه‌داران عفاب و حجاب که در مرکز آفرینش‌های هنری سازمان بسیج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی بسیج جامعه زنان تحقق حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش در جامعه است و بخشی از این راهبرد بحث‌های محتوایی مانند چاپ کتاب و تربیت کارشناس است.

وی افزود: حجاب و عفاف در سطح ‌بین‌المللی نیازمند الگوهای مناسب است از این رو بسیج جامعه زنان از ابتدای امسال افرادی را که در سراسر جهان به صورت فردی یا گروهی در موضوع حجاب فعالیت داشتند، شناسایی کرد.

اصلانی گفت: 20 نفر از افراد برجسته بین‌المللی که در حوزه حجاب و عفاف فعالیت می‌کردند از کشورهای مختلفی همچون فرانسه، انگلیس، لبنان، عراق، اندونزی و سودان برای تجلیل به ایران دعوت شدند.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: همچنین 20 نفر از فعالان عرصه حجاب و عفاف در داخل کشور که برای گسترش بحث حجاب موسساتی را تاسیس کرده و یا تالیف و ترجمه در این زمینه داشته‌اند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان از سال 88 مراسم تجلیل از طلایه‌داران حجاب را به صورت ملی برگزار می‌کرد، عنوان کرد: امسال برای نخستین بار این همایش به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

اصلانی مطرح کرد: الگوهای حجاب باید در سطح جهان معرفی شوند افرادی که در خارج از کشور هستند با دشواری بسیاری مباحث حجاب و عفاف را دنبال می‌کنند حتی تعداد زیادی از آنها به خاطر این تلاش‌ها از محل کار و تحصیل خود اخراج شده‌ا‌ند.

وی ادامه داد: رونمایی از تندیس مروة‌الشروینی به عنوان شهید حجاب یکی از مهمترین برنامه‌های حاشیه‌ای همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌دارن عفاف و حجاب است، پدر و مادر این شهیده برای حضور در ایران دعوت شده‌اند که امیدواریم بتوانند در این همایش حضور پیدا کنند.

اصلانی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های منتشر شده در حوزه حجاب و عفاف در حاشیه این همایش افزود: 150 نفر از دانشجویان و طلاب خارجی ساکن در ایران برای حضور در همایش دعوت شده‌اند.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: همایش بین‌المللی حجاب و عفاف علاوه بر تجلیل از افراد فعال در این حوزه با کارگاه آموزشی همراه است به گونه‌ای که میزگردی را با حضور مهمانان خارجی برگزار خواهیم کرد که آنها فعالیت‌هایشان را در زمینه گسترش حجاب و عفاف شرح می‌دهند.

وی بیان کرد: تشکیل شبکه اجتماعی حجاب و عفاف در سطح بین‌الملل به منظور ادامه ارتباط میان افراد حاضر در همایش از سایر برنامه‌های جانبی است.

اصلانی در خصوص نحوه شناسایی فعالان بین‌المللی در عرصه حجاب و عفاف گفت: برای شناسایی این افراد کمیته بین‌الملل تشکیل شد که مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دفتر امور زنان وزارت خارجه، مجمع جهانی اهل بیت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شناسایی این افراد به ما کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب جزء 10 برنامه مهم و اساسی ستاد دهه فجر است عنوان کرد: نگاه جدید به زن با رویکرد دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع شد در حقیقت انقلاب اسلامی مردم ایران نقطه عطفی برای احیای زن و حضور اجتماعی او همراه با ارزش‌های اسلامی است به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این همایش را در ایام دهه فجر برگزار کنیم.

کد خبر 158829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز