همشهری آنلاین: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با بیان اینکه اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها جلوی مانور انتخاباتی دولت در این بخش را خواهد گرفت، گفت: اجازه نمی‌دهیم دولت از افزایش یارانه‌های نقدی استفاده انتخاباتی کند.

جواد آرین منش در گفتگو با خانه ملت یکی از راه های استفاده از درآمدهای ناشی از اجرای هدفمند کردن یارانه ها را پرداخت نقدی به خانوارها عنوان کرد و گفت: دولت مجاز بود ۵۰ درصد رقمی که از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها کسب می کند به صورت نقدی به مردم و بخش های دیگر پرداخت نماید در حالی که رقمی که هم اکنون پرداخت می شود نشان می دهد حدود ۹۰ درصد درآمدهای هدفمند کردن یارانه ها به صورت نقدی به مردم و سایر بخش ها داده می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجرای این شیوه باعث شده کارخانه ها، بخش های تولیدی، بسته های حمایتی برای کشاورزی و صنعت مغفول واقع شوند، افزود: در بلند مدت قرار بود به صورت غیر نقدی و شیوه های حمایتی به مسائلی همچون بیمه و تأمین اجتماعی عمل شود.

مجلس اجازه نمی‌دهد هدفمند کردن یارانه‌ها ابزار انتخاباتی شود

وی، ادامه داد: به این جهت طرح یک فوریتی برای اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه ها آماده شده که بر اساس آن اگر قرار باشد اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها عملی شود دولت ملزم است این رقم را  در جهت حمایت های اجتماعی و تأمین اجتماعی و ایجاد فرصت های شغلی و مواردی از این دست هزینه نماید.

آرین منش تصریح کرد: در صورتی که این طرح که با قید یک فوریت اعلام وصول شد به تصویب برسد، یارانه های مرحله دوم نه به صورت نقدی بلکه به شکل گفته شده به مردم ارائه خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه مجلس اجازه نمی دهد از موضوع هدفمند کردن یارانه ها به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده شود، گفت: سوء استفاده از هر ابزاری برای انتخابات نوعی استفاده از امکانات دولتی محسوب می شود و اینگونه شعارها که مصرف انتخاباتی دارد، خلاف قانون است.

طرح یک فوریتی اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در پایان جلسه علنی دیروز ۱۱ بهمن ماه اعلام وصول شد.

 

کد خبر 159031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز