همشهری آنلاین: اگر در سال جاری موفق به تصویب بودجه شدیم که فبها، ولی در غیر این صورت بخشی از آن به صورت چند دوازدهم مورد تصویب قرارمی‌گیرد.

علی لاریجانی پس از دریافت بودجه از احمدی‌نژاد با انتقاد از تخلف دولت در تاخیر در ارائه لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور، گفت: هیات رئیسه مجلس از حدود ۶ ماه قبل رایزنی و نامه نگاری‌های خود با دولت را در زمینه ارائه لایحه بودجه سال ۹۱ در زمان قانونی انجام داده بود و تذکرات امروز نمایندگان قابل پیش بینی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس مجلس افزود: خودم شخصا چندین مرتبه نامه نوشتم و پیگیری کردم چرا که زمان درج شده در آئین نامه یعنی ۱۵ آذر زمان مناسبی برای بررسی بودجه در مجلس است و این درحالی است که با توجه به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه نمی‌توان به سادگی به آن رسیدگی کرد.

لاریجانی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: اگرچه دولت در زمانبندی ارائه بودجه تخلف کرده است اما ما مسیر قانونی خود را طی می‌کنیم تا مشکلی برای کشور ایجاد نشود.

لاریجانی تصریح کرد: در کل برای بررسی لایحه، نمایندگان ۱۰ روز و کمیسیون‌های تخصصی ۱۵ روز فرصت دارند و باتوجه به تاخیر دولت اگر سال انتخابات هم نبودیم زمان کافی برای بررسی این لایحه برای مجلس باقی نمی‌ماند، بنابراین اگر در سال جاری موفق به تصویب بودجه شدیم، که فبها ولی در غیر این صورت بخشی از آن به صورت چند دوازدهم مورد تصویب قرارمی‌گیرد.

 

 

کد خبر 159051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز