همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،‌آب و منابع طبیعی مجلس ‌با بیان این که تحریم‌های گسترده غرب علیه جمهوری اسلامی، حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی را ضروری‌تر کرده‌است،‌ گفت: با توجه به سخنان احمدی نژاد در زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس، مشخص شد که میزان افزایش اعتبار بخش کشاورزی 33 درصد است.

کاظم فرهمند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی همشهری آنلاین گفت: سال گذشته با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، میزان افزایش اعتبار بخش کشاورزی در لایحه بودجه‌ 88 درصد پیش بینی و تصویب شد که رشد اثربخشی داشت و کشاورزان را در سال سیاست‌های ناروای اقتصادی تا حدودی حمایت کرد.

وی با بیان این که تحریم‌های گسترده غرب علیه ایران،‌ خودکفایی در تولید مواد غذایی را ضروری‌تر از پیش کرده است، ‌ادامه داد: پیش بینی می‌شود که سال آینده،‌ کشاورزان وضعیت دشوارتری را در قیاس با امسال تجربه کنند و بنابراین لازم است که با تمهیدات مناسبی از بحرانی شدن وضعیت کشاورزی در سال آینده جلوگیری شود.

فرهمند افزود: هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های تولید را برای تولیدکنندگان افزایش داد و توان مالی آنان را تضعیف کرد، با وجود این به نظر می‌رسد که افزایش 33 درصدی اعتبارهای بخش کشاورزی، یارای حمایت مناسبی از کشاورزان را نداشته باشد.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی‌ یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس بی تردید با محاسبه و مطالعه ابعاد بخش کشاورزی در شرایط دشوار سال آینده، ارقام هزینه‌ای این بخش را اصلاح خواهند کرد.

کد خبر 159058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز