همشهری‌آنلاین: جریان انحراف برای پاک کردن ردپاهای خود در زمینه اخلال در بازار سکه و ارز و تلاش برای خلق یک موج سیاسی سناریویی چند لایه را تهیه و تدارک دیده است.

جریان انحرافی

فارس گزارش داد: این سناریو که چند روزی است در دو سطح سیاسی و رسانه‌ای در حال پیگیری و عملیاتی شدن است ظهور و بروز آشکار خود را تا لحظه انتشار این گزارش برای روز شنبه 15 بهمن ماه تدارک دیده است.

جریان انحراف که تنها یک ماه فرصت را برای به دست‌گیری کرسی‌های مجلس نهم در کف دارد می‌کوشد تا در اولین گام نهادهای بصیرت بخش را با اتهامات و چالش‌های چند مواجه ساخته و دو قطبی جدیدی را در ساحت سیاسی کشور تعریف و تفسیر کنند.

هشدار در رابطه با سناریوی چند وجهی جریان انحرافی را یکی از روزنامه‌های صبح کشور بیان کرد که با آشفتگی دو هفته‌ای بازار سکه و ارز نوشت: "شواهد و نشانه‌های فراوان به وضوح حکایت از آن دارند که آشفتگی دو هفته‌ای بازار سکه و دلار یک پروژه بیرونی بوده است و کسانی یا جریانی مرموز در داخل کشور ماموریت اجرای آن را به عهده داشته‌اند آنان چه کسانی بوده‌اند؟"

این رسانه که تحلیل خود را تحت عنوان "این فقط یک احتمال است" منتشر کرده است همچنین تصریح کرد: "شواهد موجود و نیز برخی از اقدامات مشابه دیگر نشان می‌دهد عوامل اصلی نفوذی‌هایی هستند که هنوز در پشت پرده حضور دارند و برای آن که کماکان در سایه بمانند اقدام بعدی آنها احتمالا همان حرکتی خواهد بود که در صدر یادداشت‌ پیش روی به آن اشاره شد. یعنی انتساب پروژه پلشت یاد شده به یکی از مراکز کانون‌های مورد وثوق و اعتماد مردم! فرمول بارها به کار گرفته شده دشمنان بیرونی که به آن اشاره شد فقط نشان می‌دهد باید پای یک کانون و مرکز مورد اعتماد مردم به میان کشیده شود، اما کدام کانون؟ سپاه؟ شاید! وزارت اطلاعات؟! بعید نیست! فلان مرکز دولتی یا قضایی یا ...؟! احتمال دارد! باز هم تاکید می‌شود که این فقط یک احتمال است."

درستی این تحلیل اما زمانی آشکار شد که رسانه جریان انحراف امروز 12 بهمن در یادداشتی ضمن تائید سناریوی منحرفین تصریح کرد که "این فقط یک احتمال نیست!"

 انتشار این مطالب بیانگر آن است که استارت عملیاتی این سناریو قرار است توسط این رسانه زده شود.

 در همین زمینه اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که جریان انحراف در راستای دو قطبی سازی جدید و برای پروژه مظلوم نمایی و فرار خود از ماجرای آشفتگی بازار تصمیم گرفته که یکی از نهادهای انقلابی را به عنوان عامل این آشفتگی مطرح نماید.

در همین راستا تیمی از سوی جریان انحراف مامور انتشار ویژه‌نامه‌ای علیه یکی از نهادهای انقلابی شده است که محتوای آن کاملا در تخریب و اتهام علیه این نهاد است.

این ویژه نامه که بنا بود پیش از این‌ها منتشر شود چند روزی به دلیل یاداشت‌ افشاگرانه یکی از روزنامه‌های اصولگرا به تعویق افتاد و منجر به تشکیل جلسه‌ای واقع در ساختمانی در میدان ونک- محل اسکان رسانه‌های پارتیزانی جریان انحراف شده است.

 در این جلسه که با حضور افرادی همچون "م.ر" "ع.ب"، "و.ش"، "س.ی"،" م.م"و "ع.ا.ج" برگزار شده بر انتشار هر چه سریع‌تر ویژه نامه مزبور تاکید و گفته شده است که مسئله اصلی تبعات این ویژه نامه است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

در این زمینه برخی افراد حاضر در جلسه بر تدبیر سران جریان انحراف برای خنثی سازی تبعات این ویژه نامه تاکید کرده و گفته‌اند که نظر قطعی بر انتشار این روزنامه در 15 بهمن است و برای این منظور قرار است یکی از شخصیت‌های اجرایی برجسته روز پنج‌شنبه از این رسانه دیدار و برای رفع تبعات این ویژه‌نامه اظهاراتی را بیان کند.

همچنین شنیده شده پس از انتشار این ویژه‌نامه قرار است موجی از تخریب و هجمه علیه این نهاد در رسانه‌های مجازی جریان انحراف به راه افتاده و تا یک ماه آینده شدت یابد.

فارس در ادامه نوشته است: گزارش‌ها تا لحظه انتشار این خبر حاکی است که تاکنون اجرای این سناریو قطعی بوده و تیم رسانه‌ای جریان انحرافی آماده استارت این سناریو می‌باشد.

کد خبر 159122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز