یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات مجلس نهم رقیب تلاش می‌کند که اختلاف در میان اصولگرایان نهادینه شود؛ همان استراتژی که ما در شورای دوم با اصلاح طلبان انجام دادیم.

پرویز سروری در نخستین دوره بصیرت‌افزایی و نخبه پروری سیاسی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده علوم و حدیث شهرری برگزار ‌شد مطالبی در زمینه انتخابات مجلس، تحریم‌ها و ... ارائه کرد که مهمترین آنها در جدول زیر می‌آید: 

1
  • آرایش سیاسی داخلی کشور پیچیده است. امروز شاهد رفتار ابها‌م‌آمیز از طرف اصلاح‌طلبان هستیم. اصلاح‌طلبان چهره‌های شاخص خود را از موضع‌گیری و سخنرانی در رسانه‌ها منع کرده‌اند تا اختلاف بین اصولگرایان شکل بگیرد و یک مدیریت هوشمندانه و حساب شده را از سوی آنان شاهدیم.
2
  • ما نیز در انتخابات شورای دوم این‌گونه رفتار و با سکوت خود به آن‌ها القا کردیم که اصولگرایی دیگر مرده است و همین امر موجب شد که آن‌ها دست به یک رقابت درون گروهی بزنند و لذا ما در این انتخابات موفق شدیم؛ اما در شورای سوم در اوج هنرنمایی اصولگرایان، به دلیل وجود چند لیست از سوی اصولگرایان شاهد بالا آمدن اصلاح‌طلبان بودیم.
3
  • با توجه به نوع برخورد اصلاح‌طلبان با این انتخابات طبعا ما اجازه نداریم که ریسک کنیم چراکه آن‌ها با یک حرکت پیچیده و حساب شده در حال فعالیت هستند.
4
  • جریانی نیز با استراتژی خاصی با فعالیت بیشتر در حوزه‌های کوچک فعالیت می‌کند. این جریان بر آن است که ابتدا نیروهای خود را وارد مجلس کند اگر موفق نشد کسانی را که قدرت رای آوری دارند بخرد و اگر موفق نشدند در مجلس یارگیری کنند چراکه می‌گویند هم قدرت داریم و هم ثروت.
5
  • این جریان می‌خواهد از حوزه‌های کوچک وارد مجلس شود و جریان اصلاح‌طلب نیز بر این باور است که در حوزه‌های بزرگ امکان موفقیت بیشتری دارد، لذا یک حمله گاز انبری شروع کرده است. با این شرایط روا نیست که اصولگرایان با اختلاف وارد انتخابات شوند، بنابراین دفع ضرر محتمل، یک ضرورت عقلی است.
6
  • امروز عده‌ای خناس، با ظاهری آراسته و باطنی به هم ریخته به دنبال آن هستند که عرصه را مخالف آنچه هست ارائه کنند و چشم انداز غلطی برای مردم ترسیم کنند.
7
  • ما به فینال درگیری‌ها رسیده‌ایم. آمریکا تلاش دارد فشارها به گونه‌ای وارد شود که متحدین خارجی ایران از اتحاد با ایران دست برداشته و در داخل نیز مردم دست از حمایت نظام بردارند و به این علت تلاش می‌کنند هزینه‌های ارتباط با جمهوری اسلامی را بالا ببرند.
8
  • نوسانات بازار سکه و ارز و این‌که قیمت مسکن در حالی که عرضه آن بالاست، حدود 20 درصد افزایش پیدا می‌کند برای این است که نظام سلطه می‌خواهد بگوید که ایران در شرایط ضعف قرار دارد.
9
  • از تنگه هرمز به عنوان سلاح دم دستی استفاده نخواهیم کرد. تنگه هرمز تنگه صلح است، اما اگر منافع ایران تهدید شود حتما در پازل دفاعی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد.
10
  • چرا غرب تحریم را اکنون اعمال نکرده و آن را به شش ماه بعد موکول کرد؟ دلیل این کار این است که می‌خواهد یک موج فشار را به ایران تحمیل کند تا در کشور نارضایتی ایجاد شده و این نارضایتی منجر به دلسردی مردم و کاهش مشارکت در انتخابات شود. به طور قطع بدانید که حرکت اروپا در این راستا بوده است.
11
  • اروپا به قطع صادرات نفت از ایران دست نخواهد زد. خود آن‌ها هم گفته‌اند که در این مساله بازنگری می‌کنند.
12
  • تلاش ما بر وحدت پایداری و جبهه متحد است اما من شخصا ناامید هستم چراکه دوستان جبهه پایداری در حال تهیه لیست خود هستند و اعضای مشترک لیست‌های این دو جبهه تنها دو یا سه نفر هستند اما ما تا دقیقه 90 تلاشمان را انجام می‌دهیم.

 (منبع: ایسنا)

کد خبر 159179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز