همشهری‌آنلاین: سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه صلاحیت تمامی نمایندگان اصلاح‌طلب به غیر از یک نماینده از سوی شورای نگهبان تائید شده است، گفت که حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات در افزایش مشارکت مردم تاثیرگذار است.

داریوش قنبری نماینده مردم ایلام و سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس گفت: جبهه مردمسالاری و خانه کارگر به عنوان تشکل‌های اصلاح‌طلب تحرکاتی را برای ارائه لیست سراسری انجام داده‌اند که احتمال منتج به نتیجه نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خواستار حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات مجلس هستند، افزود: حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات بر مشارکت مردم تاثیرگذار خواهد بود.  

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس در پاسخ به سؤالی درباره تائید صلاحیت‌ نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به فارس گفت: صلاحیت تمامی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به غیر از اقبال محمدی تائید شده است. 

قنبری درباره چرایی رد صلاحیت اقبال محمدی ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: نمی‌دانم ایشان به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی رد شده یا مورد دیگر. منتهی ایشان اعتراض کرده و ما هم پیگیر موضوع هستیم.

 خبرآنلاین نیز در گزارشی از آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نوشت: اگرچه اصلاح‌طلبان در سایر حوزه‌های انتخابیه مجلس حضور نسبتا پررنگی دارند اما از میان چهره‌های شناخته شده در تهران تنها علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده والهه راستگو ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نامی که تا پیش از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت آنها به منزله کاندیداتوری‌شان محسوب نمی‌شود.

ائتلاف مردم‌سالاری که با محوریت مصطفی کواکبیان و جمع 14 تشکل اصلاح‌طلب پا به عرصه رقابت‌های مجلس نهم گذاشته است هم نامزد شناخته شده‌ای به جز این سه نفر برای لیست تهران ندارد. اگرچه برخی چهره‌های حزب مردم سالاری ممکن است از حوزه تهران اعلام کاندیداتوری کنند اما این امر نیز در گرو تایید صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان است. از همین روست که این ائتلاف مردم سالاری -اصلاح‌طلبان- هنوز برای معرفی نامزد در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه مجلس اعلام نظر نکرده و قطعا لیست کاملی در تهران نیز ارائه نخواهد داد.

کد خبر 159221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز