همشهری‌آنلاین: برخی اعضای جبهه پایداری در مراسم مختلف یا در گفتگو با رسانه‌ها مطالبی را درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که در جداول جداگانه‌ای مهمترین این اظهارات آنها می‌آید.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در نخستین دوره نشست بصیرت‌افزایی و نخبه‌پروری سیاسی در دانشکده علوم حدیث شهرری درباره انتخابات مطالبی را مطرح کردند که مهمترین آنها به نقل از ایسنا در جدول زیر آمده است:

مهمترین نکات اظهارات حجت‌الاسلام قاسم روانبخش
* اصلاح طلبان نیامدند چون در چارچوب اسلام نمی‌گنجند
* افتخار می‌کنیم که از احمدی‌نژاد حمایت کردیم
* آیت الله مصباح یزدی نزدیکترین گروه‌ها به خود را اعضای جبهه پایداری می‌داند
* در جبهه پایداری سهم‌بندی نداریم
* ما تضمینی نمی‌دهیم که منحرف نمی‌شویم
* جبهه پایداری حرکت خالص سازی جریان انقلاب است 

1

  • ریزش‌ها و رویش‌ها علت‌های خاصی دارند، همه کسانی که در فتنه 88 بودند، افرادی باسابقه و جزء انقلابیون تاثیرگذار بودند. در صحیفه نور اسناد زیادی بین حکم‌ها و نامه‌های امام (ره) در مورد میرحسین موسوی، کروبی، هاشمی و خاتمی می‌بینیم.

2

  • یکی از معضلات اصلی این آقایان که به اینجا رسیدند، این است که به اصول قانون اساسی که آن را تعدادی از مجتهدان مسلم و اسلام‌شناس مانند شهید بهشتی، شهید صدوقی، مرحوم مشکینی و حتی مرحوم منتظری نوشته‌اند، توجه نکردند.

3

  • مسوولان یک اصل را فراموش کرده‌اند که آنها مسوول قوه مجریه هستند و نه نظریه‌پرداز دینی. نظریه‌پرداز دینی ولی فقیه است و سیاست‌های کلی نظام را ولی فقیه تعیین می‌کنند و مجمع تشخیص نیز تنها در حد یک مشاور است.

4

  • نداشتن مبانی عمیق دینی و از طرف دیگر عدم تعامل به کار کردن زیر نظر ولی فقیه از مسائلی است که موجب انحراف و سقوط افراد می‌شود.

5

  • اصلاح‌طلبان ثبت‌نام نکردند چرا که هیچ کدام‌شان در چارچوب اسلام نمی‌گنجند که بخواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند و در مجلس شورای اسلامی بر اساس اسلام قانون تصویب کنند. کاملا مشخص است که آن‌ها نمی‌آیند. ممکن است افراد سفیدشان ثبت‌نام کرده باشند مانند آقای تابش و آقای کواکبیان که من تا به حال در صحبت‌هایشان جایی ندیدم که کلیات نظام را زیر سوال ببرند، اما خود اصلاح‌طلبان می‌گویند که این‌ اسب تراوای نظام است.

6

  • از جبهه مردم‌سالاری تنها کواکبیان را می‌شناسیم. این‌ها هم مانند جبهه ایستادگی که دو سه نفر بیشتر نیستند اسم جبهه را روی خود گذاشته‌اند.

7

  • حرف ما این است که اسلام دینی جامع است و باید روی اصول اسلام بایستیم و ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد. راه اسلام را هم اسلام‌شناس مشخص کرده است. گفتمان سوم تیر برای این شکل گرفت و جبهه پایداری برای این تشکیل شد که مردم از جریان انحرافی که بعدها به وجود آمد، فریب نخورند. باید این گفتمان که در سوم تیر تشکیل شد خالص‌سازی شود.

8

  • جبهه پایداری، حرکت خالص‌سازی جریان انقلاب است. ما تضمینی نمی‌دهیم که منحرف نمی‌شویم. خود خدا هم در این باره هشدار داده است و اصلا این‌که کسی بگوید من منحرف نمی‌شوم این خود اولین انحراف است و باید شب و روز مراقب باشیم. صرف لباس روحانیت و جزء جناح راست بودن مصونیت نمی‌آورد، حرکت واقعی در راه انقلاب است که مهم است. ما از ادبیات اسلامی‌مان دست برنمی‌داریم و با تمام جان و هستی‌مان مسیر ولایت را می‌رویم و در این انتخابات هم بر اساس حجت شرعی عمل می‌کنیم.

9

  • ما می‌گوییم آقایان اصولگرا بیایند، صرف نظر از جناح‌ها و حزب‌بندی‌ها، ‌شاخص اصولگرایی را که امام (ره) و رهبری فرموده‌اند به همراه اشخاص بگذاریم وسط و هر کس را که اصولگراتر بود در لیست قرار دهیم. این‌که سهم‌بندی کنیم حجت شرعی نیست. در جبهه پایداری سهم‌بندی نداریم و اگر رای بیاوریم یا نیاوریم، پیروزیم چون برای خدا کار می‌کنیم.

10

  • آیت‌الله مصباح یزدی جایگاه بسیار رفیعی دارند. ما خاک پای ایشان هم نمی‌شویم، اما ایشان خود فرمودند که نزدیک‌ترین گروه‌ها به من را افراد جبهه پایداری می‌دانند و همین برای ما کافی است.

11

  • ما افتخار می‌کنیم که از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردیم و پشیمان هم نیستیم، اما هدف‌مان، بالا رفتن از طریق انتقاد به عملکرد ایشان نیست.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام حمید رسایی نیز در نخستین دوره بصیرت افزایی و نخبه پروری سیاسی که توسط بسیج دانشگاه علامه طباطبایی برگزار ‌شد مطالبی مطرح کرد که برخی از مهمترین آنها به نقل از ایسنا در جدول زیر آمده است:

برخی از مهمترین نکات اظهارات حجت الاسلام رسایی
* در جبهه پایداری چهره‌های خوبی مانند آقای حدادعادل وجود دارد.
* ما (جبهه پایداری و جبهه متحد) یکی هستیم هرچند برخی دوستان، نامهربانی می‌کنند.
* ما می‌خواهیم لیست جبهه پایداری، یقین آور باشد. 

1

  • در مسایل مختلف، رهبری یا زمینه اجتماعی برای بیان صریح مواضع خود دارند و یا نه. در مواردی که زمینه فراهم باشد کمترین حد اختلاف میان اصولگرایان وجود دارد اما در مواردی که زمینه اجتماعی برای بیان صریح مواضع از سوی رهبری وجود نداشته باشد رهبری تنها به بیان شاخص‌ها می‌پردازند، لذا هر کسی یک برداشت از سخنان مقام معظم رهبری داشت.

2

  • عقل می‌گوید که وحدت کنید. دعوا بر سر مکانیزمی است که برای وحدت 7 + 8 است که ما می‌گوییم این مکانیزم درست نیست چراکه در اصولگرایی اصلا سهم‌گرایی حاکم نیست.

3

  • در جبهه پایداری چهره‌های خوبی مانند آقای حدادعادل وجود دارد.

4

  • برند ما ولایتمداری است و با کسانی که مقابل جانشین معصوم بایستند تعارف نداریم.

5

  • اگر از 6 ماه قبل وحدت کرده بودیم می‌گفتند این وحدت در مقابل چه کسی است، آیت‌الله مصباح می‌گفتند که یک ماه مانده به انتخابات هم می‌شود وحدت کرد اما شما با فساد و فتنه و... مبارزه کنید.

6

  • مهم نیست جبهه پایداری رای بیاورد یا نه. مهم این است که روی اصول بمانیم.

7

  • ما (جبهه پایداری و جبهه متحد) یکی هستیم هرچند برخی دوستان، نامهربانی می‌کنند.

8

  • ما می‌خواهیم لیست جبهه پایداری، یقین آور باشد.

9

  • اصلاح‌طلبان، انتخابات را تحریم کرده‌اند و به جای آن‌که حرکت‌شان چراغ‌ خاموش باشد، تحریم‌شان چراغ‌خاموش است.

 به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی جمعه در نهمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر قم در مدرسه علمیه دارالشفا این شهر اظهاراتی کوتاه درباره انتخابات مطرح کرد که مهمترین آنها در زیر به نقل از ایرنا می‌آید:

* تمام مشکلات کشور فقط با دخالت مجلس حل می شود.
* توقف و پیشرفت نظام به این نهاد مهم و کارآمد بستگی دارد.
* باید در انتخاب فردی که قرار است چهار سال در مجلس حضور پیدا کند، دقت کرد.
* {نقش روحانیون و حوزه‌های علمیه در ایجاد مجلسی کارآمد} آقاتهرانی: بدون شک حوزه این ظرفیت را دارد ولی حال باید میزان بهره گیری از این ظرفیت موجود را مورد ارزیابی قرار دهد.

کد خبر 159241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز