همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید به سمت مجلسی برویم تا نسبت به گفتمان دولت همسو باشد، گفت: در مجلس آینده باید به دنبال کسانی بگردیم تا سنخیت دولت تناسب داشته باشند و به عبارت دیگر گفتمان دولت را که در سوم تیر متبلور شد تقویت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، مهمترین اظهارات غلامحسین الهام در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) در تهران که جمعه شب برگزار شد به نقل از مهر در زیر آمده است:

* باید به سمت مجلسی برویم تا نسبت به گفتمان دولت همسو باشد. در مجلس آینده باید به دنبال کسانی بگردیم تا سنخیت دولت تناسب داشته باشند و به عبارت دیگر گفتمان دولت را که در سوم تیر متبلور شد تقویت کنند.

* این انتخابات اولین انتخابات پس از فتنه سال 88 محسوب می‌شود. به همین جهت معتقدم انتخابات مجلس از همه انتخابات‌ها حساس‌تر است، البته هر انتخاباتی حساسیت خاص خود را دارد.

* دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا چهره‌های شاخص نظام را در برابر انقلاب قرار دهند و گفتمان ناب اسلام را از ما بگیرند.

* امروز دولتی بر سر کار است که با شعار عدالت و پایبندی به آرمان‌های اسلام و انقلاب روی کار آمده است. پس نمی‌توان ایرانیت را در برابر اسلام قرار داد، پرداختن به این موضوع اشتباه است.

* البته ما ایرادی به دولت داریم و حرفمان آن است که باید دولت مراقب عملکردهای خود باشد چرا که با ظرفیت انقلاب اسلامی روی کار آمده است باید از این ظرفیت مراقبت کند.

* می‌تواند رئیس جمهور را میخکوب کند یا می‌تواند در شتاب دولت نقش تاثیرگذاری را ایفا کند البته به عملکرد مجالس هفتم و هشتم انتقاد وارد است. این مجالس دولت را به چالش کشیدند.

* دولت هاشمی با اقتدار مجالس سوم و چهارم را در اختیار داشت. چپ‌های مجلس سوم از هاشمی حمایت می‌کردند. در مجلس پنجم نیز حزب مورد حمایت هاشمی تاثیر گذار بود.

* معتقدم مجلس پنجم نتوانست خاتمی را به چالش بکشد و با وی مماشات کرد و بیش از حد وی را تحمل کرد.

* مجلس ششم دست ساخته دولت اصلاحات بود بنابراین خیال خاتمی از این مجلس راحت بود و نمایندگان آن حرف‌هایی که دولتمردان نمی‌توانستند بزنند از تریبون مجلس بیان می‌کردند.

* مجلس هفتم نیز یک سال با خاتمی تسامح کرد اما دولت نهم و مجالس هفتم و هشتم هر دو اصولگرا بودند و تصور می‌شد که در این دوره دیگر مماشاتی صورت نمی‌گیرد و باید از این گفتمان و ظرفیت‌ها حمایت شود اما این گونه نشد و سئوال‌هایی از دولتمردان نهم صورت گرفت که در طول تاریخ بی‌نظیر بود براین اساس اکثر وزرای دولت نهم مدام برای پاسخگویی به مجلس می‌رفتند، نمونه بارز آن بنده بودم با این که وزیر دادگستری هیچ کاره است و تشریفاتی محسوب می‌شود اما سه بار به مجلس رفتم. یا همین آقای لنکرانی که به گفته رئیس جمهور "هلو" است چندین بار به مجلس احضار شد.

* همین مجلسی که از نظر سیاسی اصولگرا است مدام مواردی همچون طرح سئوال از رئیس قوه مجریه را مطرح می‌کند در صورتی که سئوال از رئیس جمهور در نظام ریاستی مطرح نیست.

* مجلس نهم باید نسبت خود را با دولت نسبتی معقول و قانونی تعریف کند. مجلس نهم باید همان مسیر گفتمان انقلاب و رهبری را دنبال کند. از سویی دیگر دعواهای مسئولین سم مهلکی تلقی می‌شود و نباید شاهد دعواهای مسئولین باشیم چرا که این دعواها ملت را مایوس می‌کند.

* البته به دنبال مجلس دولت ساخته نیستیم.

* مجلس نهم باید گفتمانی که در سال 84 مطرح شد را به صورت جدی دنبال کند. مبارزه با فساد، تلاش برای رفاه مردم، مبارزه و مقابله با استکبار و پاسداری از اساس اسلام از مهمترین مواردی شناخته می‌شود که باید در مجلس آینده دنبال شود.

کد خبر 159328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز