همشهری‌آنلاین: نماز جمعه این هفته با توزیع بروشورها و نشریات انتخاباتی همراه بود که مربوط به جبهه پایداری بود اما بروشورهایی که جبهه متحد برای توزیع در میان نمازگزاران تهیه کرده بود به دلیل درخواست ستاد نماز جمعه تهران توزیع نشد تا از مراسم معنوی نماز جمعه رهبری برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نشود.

نماز جمعه

به گزارش همشهری‌آنلاین، نماز جمعه پرشور این هفته با حواشی انتخاباتی همراه بود به طوری که برخی نشریات با محتوای انتخاباتی در میان نمازگزاران توزیع شد.

مهر در این زمینه از توزیع گاهنامه‌ای با عنوان "طاها" در میان نمازگزاران قبل و بعد از برگزاری نماز جمعه خبر داده بود. این گاهنامه بیشتر حول موضوع انتخابات مجلس نهم بود.

تیترهایی نظیر "سردرگمی انتخاباتی در اردوگاه فتنه‌گران"، کاندیداتوری 700 تا 1100 اصلاح‌طلب در انتخابات"، "جنگ نرم رسانه‌های مصرف‌گرا" و اظهاراتی به نقل از آیت‌الله مصباح یزدی، وزیر اطلاعات، غلامعلی حداد عادل، سخنگوی شورای نگهبان و حجت‌الاسلام شجونی در آنها درج شده است. 

همچنین این گاهنامه از یک نظرسنجی انتخاباتی خبر داده و در اعلام نتیجه آن عنوان کرده که به نظر 59.4 درصد مردم "اسفندی گرم و پرشور در پای صندوق‌های رأی" خواهیم داشت.       

نشریه دیگری که توزیع شده بود نشریه‌ای منتسب به کمیته دانشجویی جبهه پایداری انقلاب اسلامی بود. این نشریه پس از پایان نماز جمعه این هفته تهران در سطح گسترده‌ای بین نمازگزاران توزیع می‌شد. در این نشریه ابتدا بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم پیرامون انتخابات مورد اشاره قرار گرفته و 2 صفحه دیگر این نشریه گزارش کامل دیدار اعضای جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح یزدی درج شده است.

صفحه پایانی آن نیز به اظهارات باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری‌اش اختصاص پیدا کرده است.

جبهه متحد اصولگرایان نیز بروشوری تهیه کرد بود بین نمازگزاران توزیع شود اما به گفته رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان این بروشورها به دلیل درخواست ستاد نماز جمعه تهران توزیع نشده است.

حسین طلا با اشاره به تماسهای مکرر امت حزب الله مبنی بر عدم توزیع بروشورهای انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در نمازجمعه شهر تهران برای آشنایی بیشتر با دیدگاه‌های جبهه متحد به فارس گفت: بروشورهای انتخاباتی جبهه متحد شامل رهنمودهایی وحدت بخش از رهبر معظم انقلاب و بیاناتی از آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی، دکتر ولایتی، دکتر حدادعادل و سایر بزرگان و همچنین پاسخ به برخی شبهات و نیز تبیین منشور اصولگرایی و... برای توزیع در نمازجمعه تهران آماده شده بود که توزیع نشد.

وی افزود: به دلیل تاکید ستاد نمازجمعه تهران، جبهه متحد اصولگرایان از توزیع این بروشورها خودداری کرد. ستاد نمازجمعه تهران این موضوع را به دلیل خواست دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم استفاده از نماز جمعه رهبری برای تبلیغات انتخاباتی ذکر کرده بود.

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان تهران اضافه کرد: در این موضوع، جبهه متحد اصولگرایان به وظیفه و تکلیف خود عمل کرد و با وجود تکثیر بروشورهای اطلاع رسانی و تبیینی خود و علیرغم فرصت تبلیغی مناسب به دلیل حضور انبوه جمعیت عاشق ولایت، برای عمل به تدبیر صورت گرفته از توزیع آن در نمازجمعه تهران خودداری نمود و به توزیع اقلام خود در برخی مراسم دیگر بسنده کرد.

کد خبر 159362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز