گروه اجتماعی: همزمان با اعلام نتایج قرعه‌کشی عمره، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت و بانک ملی و ملت از دسترس خارج شدند و امکان کسب اطلاع از نتایج میسر نشد که اعتراض برخی ثبت‌نام‌کنندگان دور جدید عمره را به‌دنبال داشت.

حج

 یکی از ثبت‌نام‌کنندگان دور جدید عمره به خبرنگار همشهری گفت: پس از حدود 18‌روز از قرعه‌کشی عمره هنوز نتایج به مردم اعلام نشده و مشخص نیست مشکل از ناحیه سایت بانک‌هاست یا حج و زیارت.
او با انتقاد از شیوه ثبت‌نام و خلف وعده‌های صورت گرفته، اظهار کرد: باید ابتدا زیر‌ساخت سایت‌های اعلام کننده نتایج در نظر گرفته می‌شد، سپس به 6‌میلیون و 500‌هزار نفر می‌گفتند برای اطلاع از نتایج به سایت‌ها مراجعه کنند.

به گفته او هیچ پیامکی یا مکاتبه‌ای درخصوص اعلام نتایج نشده و این در حالی است که یکی از راه‌های اعلام نتایج ارسال پیامک عنوان شده بود.البته دیروز افزون بر پایگاه‌های اطلاع رسانی حج و زیارت و بانک‌های عامل، پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری نیز از دسترس خارج شد.مسئول پایگاه اطلاع رسانی بعثه در این باره به همشهری گفت: پس از آنکه مردم از طریق پایگاه‌های اطلاع‌رسانی حج و زیارت و بانک‌ها نتوانستند از نتایج مطلع شوند به پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه روی آوردند و موجب شد تا این پایگاه نیز از دسترس خارج شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در آیین قرعه کشی اعلام کرده بود نتایج در اختیار بانک‌های عامل(ملی و ملت) قرار می‌گیرد تا از 4 طریق پیامک،ارسال مکتوب نتیجه قرعه‌کشی به نشانی سپرده‌گذاران، قرار دادن نتایج اولویت‌ها در سایت بانک‌ها و از طریق شعب بانک ملی و ملت به ثبت‌نام‌کنندگان اعلام شود. البته افزون بر سایت اطلاع رسانی بانک ملی «www.BMI.ir» و بانک ملت «www.bankmellat.ir» پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت و بعثه نیز برای سرویس دهی اعلام آمادگی کرده بودند که با توجه به میزان بازدید‌کننده عملا همگی از دسترس خارج شدند. دیروز مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت در واکنش به از دسترس خارج شدن پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اظهار کرد: «برای اطلاع از نتایج قرعه‌کشی عمره نیازی به مراجعه به سایت سازمان حج نیست.»

کد خبر 159365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز