همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها آمادگی کامل داریم و به همین منظور جلسات مستمری با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

سیدشمس الدین حسینی

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ شمس الدین حسینی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما افزود: درخصوص این موضوع نمی خواهم بگویم که با موانع مواجه‌ایم اما یکسری اقدامات صورت می‌گیرد که فضای تصمیم گیری را برای ما دشوار می‌کند.

وی گفت:‌ در ستادی با ریاست رئیس جمهور تقریباً هر یک شب در میان جلساتی در این باره برگزار می‌کنیم و سناریوهای مختلفی نیز دسته بندی کرده‌ایم که همه در اختیار رئیس جمهور است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: البته رئیس جمهور هم در این باره تأنی‌هایی دارد و برخی مصوبات که اخیراً یکی از آنها تصویب شد و یکی دیگر نیز در مجلس در شرف تصویب است می‌تواند بر تصمیم ما تأثیر بگذارد.

وی افزود: اینکه دولت چه زمانی این مرحله از قانون را اجرا می‌کند همان موقع است که بهترین زمان باشد و اینکه چه زمانی باید اجرای آن را اعلام کنیم از نظر ما یک ساعت قبل از اجراست.

حسینی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا بنا به وعده رئیس جمهور این مرحله از قانون پیش از پایان سال اجرا می‌شود؟ گفت: من از آقای رئیس جمهور برای اینکه در این وعده تغییری ایجاد شود چیزی نشنیده‌ام.

وی در واکنش به سوال مجری مبنی بر اینکه باید به وعده خود وفا کنید افزود: این را به بقیه هم بگویید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بانک‌ها در خصوص وثیقه بانکی به مصوبات عمل نمی کنند؟ گفت: شورای پول و اعتبار مصوب کرده است که برای وام‌های زیر 10 میلیون تومان یک ضامن بیشتر دریافت نشود و بانک مرکزی بر این موضوع نظارت می‌کند و در خصوص بانک‌های دولتی نیز وزارت امور اقتصاد و دارایی باید پاسخگو باشد.

وی افزود: البته در خصوص موسسات مالی و اعتباری در وزارت اقتصاد ابزار نظارتی نداریم و وظیفه قانونی ما هم نیست اما بانک مرکزی در این خصوص نظارت می‌کند.

حسینی گفت: از نظر ما مصوبه شورای پول و اعتبار لازم الاجرا و سرپیچی از آن تخلف است و با متخلفان باید برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مشتریان بدحساب برای بانک‌ها مشکل آفرین می‌شوند افزود: بانک‌ها برای آن دسته از کسانی که وام های گذشته خود را دقیق و سر وقت تسویه کرده اند باید این مصوبه را بیش از دیگران اجرا کنند.

کد خبر 159433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز