همشهری آنلاین: علی مطهری از فعالیت جبهه منتقدین دولت خبر داد و اعلام کرد عباسپور، کاتوزیان و نواب که از لیست جبهه متحد بازمانده‌اند در این جبهه قرار می‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، شب گذشته اسامی 27 تن از کاندیدای قطعی جبهه متحد اصولگرایان اعلام شد که در این لیست اثری از اسامی مطرحی چون علی مطهری، کاتوزیان و عباسپور نیست. علی مطهری از اعلام موجودیت جبهه جدیدی به نام منتقدین دولت خبر داد. مهمترین اظهارات این نماینده به نقل از مهر در زیر آمده است.

* لیست «منتقدان دولت دهم» در دو یا سه روز آینده منتشر خواهد شد.

* البته ممکن است تغییر جزیی در عنوان این فهرست ایجاد شود، ما تا حدودی منتظر نهایی شدن لیست جبهه متحد بودیم که دیشب تکلیف روشن شد و با جدیت بیشتری وارد میدان خواهیم شد.

* علی عباسپور و حمید رضا کاتوزیان دیگر نمایندگان تهران که از حضور در لیست جبهه متحد بازمانده‌اند نیز در این لیست خواهند بود. همچنین حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز نیز در فهرست ما خواهد بود.

* تا کنون درباره 10 تا 12 نفر دیگر نیز برای این لیست صحبت شده اما هنوز به رای گیری نرسیده‌ایم.

* ما به دنبال این نیستیم که حتما یک لیست 30 نفره ارائه کنیم، ممکن است لیست ما 15 نفره باشد اگر بتوانیم کسانی را پیدا کنیم که معیارهای مد نظر ما را داشته باشند حتما در آنها را در لیست قرار خواهیم داد و شاید این لیست به 30 نفر هم برسد.

* قانونگرایی یا مبارزه با قانون گریزی، مبارزه با حرمت شکنی، اعتدال، عقلگرایی و احترام به آزادی‌ها و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی از مهمترین معیارهایی است که برای بستن این لیست در نظر داریم.

* در آینده نزدیک در اطلاعیه‌ای نقطه نظرات خودمان را به طور مشروح به اطلاع مردم خواهیم رساند و از مردم تهران می‌خواهیم در این انتخابات ما را یاری کنند. امکانات ما نه در حد جبهه متحد اصولگرایان است و نه در حد جبهه پایداری.

* {ارزیابی مطهری از حذف خود و دیگر نمایندگان تهران از لیست جبهه متحد} شخصاً معتقدم این وضعیت بهتر است. چون حداقل بنده برداشت آقایان از اصولگرایی را قبول ندارم. در برخی مبانی اصولگرایی مانند مفهوم آزادی و ولایت فقیه با آنها اختلاف داریم و من شخصاً حق می دهم اسم ما را در لیست قرار ندهند و فکر می کنم با این شرایط رقابت جدی‌تر و شور انتخاباتی بیشتر خواهد بود.
کد خبر 159568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز