همشهری‌آنلاین: آیت الله مهدوی کنی در بخشی از بیانیه خود به مناسبت یوم الله 22 بهمن و ایام دهه فجر آورده است: امروز نگاه مردم جهان به کارآمدی مردم‌سالاری دینی و ژرفای مشارکت سیاسی در ایران است، مردم جهان مترصدند که حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی پس از فرو نشستن غبار فتنه 88 چگونه خواهد بود.

به گزارش هشمهری آنلاین، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن و ایام نورانی دهه‌فجر بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

ملت شجاع و با ایمان ایران

برگزاری جشن‌های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام نورانی دهه‌فجر مصادف است با میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) و این مناسبت بر نورانیت و درخشندگی این روزها می‌افزاید.

ملت ایران در حالی وارد جشن‌های دهه‌فجر می‌شود که صدای اسلام‌خواهی ملت‌های مسلمان در منطقه طنین‌افکن است و طاغوت‌های مسلط بر کشورهای اسلامی یکی پس ازدیگری به خاک مذلت فرو می‌افتند.

ملت ایران در حالی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گرفتار جنبش‌های مردمی در داخل مرزهای خود هستند و از نظر اقتصادی با بحران روبرو هستند.

اینجانب به نمایندگی از خبرگان امت اسلامی نکاتی را به پاسداشت نعمت الهی جمهوری اسلامی تداوم راه خط امام(ره) و سپاس از مردم قدرشناس ایران اسلامی یادآور می‌شوم:

1- قرن ما به یمن قیام امام‌خمینی(ره) قرن مجد و عظمت اسلام است. این قرن به لطف اخلاص ملت ایران قرن تجدید حیات اسلام و بیداری اسلامی است.

 مصلح بزرگ ما امام‌خمینی(ره) است که این قرن به نام او ثبت شده است و ما افتخار می‌کنیم پیشوایی ما را در این زمان رهبری کرد که خستگی‌ناپذیر سرشار از ایمان و پایبند به احکام الهی سنگر به سنگر پیش رفت و با طواغیت زمان شجاعانه پنجه درانداخت و سرانجام پرچم اسلام را در سرزمین الهی ایران به اهتزاز در آورد.

ملت ما تحت زعامت امام‌خمینی(ره) با اسلام جهاد و شهادت، اسلام کتاب و سنت، اسلام تعبد و تعقل، اسلام علم و معرفت، دیانت و سیاست و اسلام قیام و عمل آشنا شد، اسلامی که دغدغه اصلی آن نجات محرومان و مستضعفان و پابرهنگان است و با خرافه و بدعت، تحجر و غفلت، التقاط و جهالت و دنیاپرستی و رهبانیت مرزبندی دقیق دارد.

امام‌خمینی(ره) حکومتی انقلابی را براساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا داشت و مؤمنانه از آن پاسداری کرد.

اکنون این امانت الهی در دست خلف صالح او حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی است. کسی که خبرگان امت بارها به صداقت و علم، ایمان و عمل، تقوی و تدبیر او در مقاطع گوناگون اذعان کرده‌اند، هم اوست که اول پاسدار و پرچمدار خط امام و راه امام است و در این راه چه رنج‌ها و مرارت‌ها کشیده است.

از هنر و مهارت رهبر معظم انقلاب همین بس که با تمام مشکلات توانسته است طی دو دهه زعامت امت انقلاب اسلامی را در مسیر خط امام(ره) درست و صحیح اداره کند.

2- ملت ما از پانزده خرداد 42 تا پیروزی انقلاب در بیست و دوم بهمن ماه 57 از آنجا تا ایام نورانی حیات امام‌خمینی(ره) و پس از آن در عصر زمامداری مقام معظم رهبری فراز و فرودهایی را طی کرده است و در این راه پرخطر روحانیت معظم، مراجع عالیقدر و حوزه‌های علمیه مومنانه پیشاپیش ملت در همه صحنه‌ها حضور داشتند.

پیوند ملت با مراجع عالیقدر و روحانیت از یک طرف و درک درست فرامین رهبری در بحران‌های پدید آمده مهمترین عامل پیروزی و مهمترین رمز پایداری و استحکام نظام امت و امامت بوده است.

ما اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی هستیم. شرط عبور از این مرحله تحکیم وحدت ملی و انسجام اسلامی و پاسداشت خون شهدای عزیز انقلاب اسلامی و تکریم جانبازان و آزادگان و همه کسانی است که بدون چشم داشت در کمال تواضع در خدمت انقلاب اسلامی بوده‌اند.

3- انقلاب عزیز ما پس از 8 سال نبرد نابرابر با استکبارجهانی در جنگ سخت، وارد مرحله‌ای پیچیده و خطرناک شد و آن نبرد نرم شبکه استبدادجهانی علیه ملت به پا خاسته ایران است که درک مختصات این نبرد و کشف ترفندهای آن به ویژه تهاجم وسیع فرهنگی شرط پیروزی ماست. خداوند بزرگ هیچ‌گاه در هیچ مقطعی از انقلاب، ملت ما را تنها نگذاشته است.

اطمینان داریم در این مرحله که در حال عبور از یک پیچ تند تاریخی از انقلاب، ملت ما را تنها نگذاشته است. اطمینان داریم در این مرحله که در حال عبور از یک پیچ تند تاریخی هستیم تنها نخواهیم بود و الطاف بیکران الهی و نفس قدسی امام(ره) و روح پرفتوح شهیدان ما را یاری خواهند کرد.

4- یکی از برکات انقلاب اسلامی در دهه چهارم شکوفایی بیداری اسلامی در منطقه و شکست توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیای اسلام است. امروز ایران به عنوان بزرگ‌ترین تکیه‌گاه مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان درآمده است. مردم مسلمان منطقه که یکی پس از دیگری دیکتاتورها را سرنگون می‌کنند و در نوسازی سیاسی خود به ملت ایران و جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی کارآمد نگاه می‌کنند.

ایران امروز در جهان نماد یک حکومت کارآمد اسلامی است که پیشرفت خود را بدون تکیه به قدرت‌های جهان تجربه می‌کند. امروز این تجربه موفق در معرفی نگاه تیزبین نخبگان جهان اسلام قرار دارد.

5- جهان امروز در آستانه یک تحول عظیم است. التهاب و بحران اقتصادی و نارآمی و اغتشاش در غرب پس‌لرزه‌های یک زلزله عظیم سیاسی است که به زودی غرب را در هم می‌شکند همانطور که امپراطوری ظالمانه شوروی سرنگون شد و تفکر سوسیالیزم و کمونیزم به موزه‌های تاریخ سپرده شد.

لیبرالیسم و حاکمیت سرمایه‌داری لجام گسیخته در حال فروپاشی است و آنها که صدای شکسته شدن استخوان تمدن غرب را نمی‌شنوند دچار ناشنوایی هستند.

فریادهای به خاسته در کشورهای اسلامی مقدمه یک قیام فراگیر علیه استبدادجهانی است. بشریت به زودی تجربه‌ای از حیات سیاسی را خواهد دید که در آن استبداد و استکبار از نفس افتاده و ظهور حضرت مهدی حجه‌ابن الحسن عسگری عج الله تعالی فرجه الشریف و حکومت صالحان را بر جهان نوید می‌دهد.

ما به وعده‌های خداوند در قرآن‌کریم ایمان داریم که ان الارض یرثها عبادی الصالحون و آن چیزی که ما را به این وعده‌ها بیشتر امیدوار می‌کند وجود جوانان مسلمان و مؤمن و مبارزی است که در سرتاسر جهان به ویژه منطقه نقش‌آ‌فرینی می‌کنند.

6- انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است. امروز نگاه مردم جهان به کارآمدی مردم‌سالاری دینی و ژرفای مشارکت سیاسی در ایران است، مردم جهان مترصدند که حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی پس از فرو نشستن غبار فتنه 88 چگونه خواهد بود.

بدون مشارکت بالای سیاسی مردم، طرفداران مؤمن انقلاب را امیدوارتر و دشمنان قسم خورده نظام را مأیوس‌تر می‌‌کند. انتخابات مجلس یک فرصت برای بازخوانی مشکلات و راه‌حل آنها و سرعت بخشیدن به حرکت قطار پیشرفت کشور است. امیدوارم ملت ایران به نقش تاریخی خود در این مرحله عمل کنند و حضوری دشمن شکن در انتخابات داشته باشند.

7- یوم‌الله 22 بهمن نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان است. تکریم چنین روزی آن هم با یاد و گرامیداشت شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) وظیفه‌ای الهی و انقلابی است. راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نماد آمادگی، حضور ملت ایران در صحنه است. حضور حماسی مردم در روز 22 بهمن هر سال به عنوان عاملی بازدارنده در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا در فضای سیاسی کشور است.

اینجانب و همه خبرگان امت در سراسر کشور همپای ملت بزرگوار ایران در سالگرد پیروزی انقلاب به خیابان‌ها خواهیم آمد و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر خواهیم داد.

کد خبر 159623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز