گروه اقتصادی: خانواده‌های ایرانی که از یک سال پیش دخل‌وخرج خود را با یارانه‌نقدی تنظیم کرده‌اند، این‌روزها از تاخیر دولت در پرداخت بموقع یارانه نقدی گلایه دارند.

فروشگاه

به گزارش همشهری، ‌ با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و نان، دولت پرداخت یارانه نقدی 44هزار و500تومانی به خانوارها را در دستور کار قرار داد. این یارانه در چند ماه نخست اجرای قانون ابتدای هر ماه پرداخت می‌شد اما پس از اعلام مسئولان مبنی بر مشکلات نظام بانکی در پرداخت آن در روزهای نخست هر ماه، دولت واریز یارانه را به هفته دوم هر ماه موکول کرد اما به این زمان نیز وفادار نبود و به غیر از یارانه آبان‌ماه که زودتر از موعد به‌دلیل تاثیرگذاری بر استیضاح وزیر اقتصاد واریز شد، در ماه‌های اخیر هر ماه با چند روز تاخیر واریز می‌شود به‌گونه‌ای که به اعتقاد کارشناسان اگر این روند ادامه پیدا کند تا چند ماه دیگر دولت، یک ماه یارانه نقدی به هر خانوار ایرانی بدهکار خواهد شد.

یارانه بهمن ماه نیز رکورد جدیدی را به لحاظ زمان واریز تجربه می‌کند. پس از چند روز سکوت، وزیر اقتصاد اخیرا اعلام کرده که این یارانه از فردا قابل برداشت است. این شیوه پرداخت یارانه نقدی موجب گلایه‌های مردم شده است؛ به‌نحوی که بسیاری از خوانندگان در تماس تلفنی با دفتر روزنامه، پرداخت‌نشدن بموقع یارانه نقدی را عامل به تعویق افتادن پرداخت اقساط و قبوض برق، آب، گاز، تلفن و... قلمداد و اعلام کردند که این امر موجب شده تا برنامه‌ریزی اقتصادی خانوارها که به گفته رئیس‌جمهور از جمله اهداف مهم اجرای این قانون است، به هم ریخته و اقشار کم‌درآمد در ماه‌های پایانی سال با مشکلات زیادی مواجه شوند.

کد خبر 159636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز