همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس کلیه دستگاه‌ها را مکلف کردند در چارچوب سهمیه‌ی استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود حداقل 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان همسران شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر تامین کنند.

نمایندگان مجلس امروز - سه‌شنبه - با تصویب طرح اصلاح بند "و" ماده 44 قانون برنامه پنجم، هم‌چنین تصویب کردند که کلیه‌ی دستگاه‌ها مکلفند در چارچوب سهمیه‌ی استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود حداقل 25 درصد نیازهای استخدامی خود را علاوه بر موارد فوق‌الذکر، از میان فرزندان و همسران آزادگان بالای سه سال اسارت، معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تامین و به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پست‌های بدون متصدی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، این دستگاه‌ها مکلفند پنج درصد از سهمیه‌ی استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنها و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و آزادگان زیر سه سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند. البته در مواردی که نیاز به تخصص دارد، رعایت شرایط علمی الزامی است.

به موجب تبصره‌ای از این مصوبه، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولویت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی و فرزندان آزادگان بر اساس مدت اسارت مذکور در این بند معرفی کند.

نمایندگان با تصویب تبصره دیگر از این ماده واحده، تاکید کردند که فرزندان شاهد جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه‌ی استخدامی معافند و دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

بر این اساس کلیه مسئولان دستگاه‌ها پس از تعیین و تکلیف سهمیه‌ی مذکور در این قانون می‌توانند اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه خود نمایند. با متخلفین از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی رییس‌جمهور و بنیاد شهید و امور ایثارگران بر حسن اجرای این قانون در دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند.

نمایندگان با 152 رای موافق، شش رای مخالف و 13 رای ممتنع، کلیات این طرح اصلاحی را به تصویب رساندند و جزئیات این طرح با 157 رای موافق، هفت رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رسید.

 

کد خبر 159702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز