همشهری آنلاین: سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در مورد اظهارنظر برخی اعضای شورای مرکزی در مورد وضعیت حضور عباسپور، مطهری و کاتوزیان در لیست جبهه متحد گفت: برخی نظر شخصی خود را گفته‌اند لیکن ما بر اساس معیارها و مقبولیت، نامزدها را بررسی کرده و می‌کنیم.

علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگویی درباره ویژگی سرلیست جبهه متحد اصولگرایان اظهار کرد: سر لیست جبهه متحد اصولگرایان قاعدتا نسبت به بقیه افراد لیست امتیازات بیشتری دارد و بدون تردید سابقه ایشان، به لحاظ جایگاه اجتماعی، به لحاظ اعتقادی و سیاسی و مقبولیت در نظر مردم که بر اساس نظرسنجی‌ها مشخص می‌شود نسبت به دیگران در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: شاخصه‌هایی که در انتخاب سرلیست، ترکیب و توالی اسامی در لیست موثر است به زودی در جلسه شورای مرکزی بررسی و اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: سرلیست هر فهرست انتخاباتی باید نشانه، علامت و مظهر تمام ارزش‌های مورد قبول اعضای فهرست و پرچمی برای شناخت مردم نسبت به خطوط مشی ایجابی و سلبی آن فهرست باشد که در جبهه متحد اصولگرایان در تهران نیز همین‌گونه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، ولایتی در مورد اظهارنظر برخی اعضای شورای مرکزی در مورد وضعیت حضور عباسپور، مطهری و کاتوزیان در لیست جبهه متحد گفت: برخی نظر شخصی خود را گفته‌اند لیکن ما بر اساس معیارها و مقبولیت، نامزدها را بررسی کرده و می‌کنیم.

وی اضافه کرد: همانطور که قبلا هم اعلام شده، بدون تردید شاخص‌ها نقش اساسی در تعیین افراد و معرفی آن‌ها به عنوان کاندیداهای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان خواهند داشت و تصمیم‌گیری هم به عهده مجموعه 13 نفره‌ای است که متشکل از 7 نفر از داوران به اسامی آقایان حسینی بوشهری، کعبی، تقوی، ابوترابی‌فرد، حدادعادل، عسگراولادی و بنده (ولایتی) و هیات 6 نفره اجرایی متشکل از آقایان فدایی، زاکانی، خاموشی، باهنر، متکی و جلالی خواهد بود و اگر نظراتی در سطح رسانه‌ها منتشر شده، نظر شخصی است.

وی اضافه کرد: بدون تردید اسمی خارج از این جمع به این جمع تحمیل نخواهد شد و شورای مرکزی جبهه متحد بر اساس شاخصه‌های تدوین شده عمل خواهند کرد به طوری که افراد را در جلسات مطرح کرده و بر اساس شاخص‌ها و مقبولیت، ارزیابی و در نهایت اگر رای آوردند، این‌ها در فهرست نهایی کاندیداهای جبهه متحد خواهند بود.

ولایتی با تاکید بر این‌که «ساکتین فتنه، فساد و انحراف در فهرست نهایی جبهه متحد اصولگرایان، جایی ندارند» گفت: باید جمع‌بندی افراد را با در نظر گرفتن همه محاسن و اشکالات دید و هر کسی که جمع جبری‌اش نمره قابل قبولی بود، مورد تایید خواهد بود. ولی بدون تردید آن کسانی که به فتنه کمک کردند و مقابل فتنه 88، موضع درستی نگرفتند جزء نکات بسیار منفی آن‌هاست که از نظر شورای مرکزی مورد پذیرش نخواهد بود.

وی افزود: یک فرد باید پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، تدین و تقوای خودش را در طول زندگی به اثبات رسانده باشد. وفاداری به جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رسانده باشد و سابقه‌ای در انحراف، فساد و فتنه نداشته باشد. که این‌ها مخل انتخاب است. چون خود مردم بهترین قضاوت کننده هستند و مردم ما نشان دادند که ایمان، و صحت عمل و حرکت در صراط مستقیم اسلامی و انتخاب درست مشی سیاسی مورد نظرشان است.

 

کد خبر 159709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز