همشهری آنلاین- ندا شریف: بدون ایجاد تغییر اساسی در آشپزخانه، با ترفندهای زیر، آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهید.

برای این منظور:

1- رنگ سفید بزنید

سفید مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای یک آشپزخانه کوچک است. سفید با انعکاس نور حس بزرگ‌تر بودن فضا را ایجاد می‌کند و دیوارها را دورتر نشان می‌دهد.

با استفاده از رنگ سفید به عنوان کابینت، صفحه، دیوارها و سقف در واقع فضای یکدست، بدون لبه یا بدون مرزی در برابر چشم ایجاد کرده‌اید.

در همین فضا از بافت‌های متضاد استفاده کنید تا این فضای کاملا سفید را از حالت استریل درآورید و حس بودن در فضایی استریل را از بین ببرید.

استفاده از درهای قاب‌مانند و گچ‌بری‌های تاج‌دار باعث سایه‌دار و زیباتر شدن آشپزخانه شما می‌شود.

2- استفاده از طرح رنگی که تضاد کم‌تری در آن باشد
 

هنگامی که از لحاظ ترکیب رنگ، تفاوت کمی بین رنگ دیوارها، کابینت، صفحه و زمین وجود دارد، چشم‌ها دنبال جایی برای استراحت است و حرکت چشم شما را به اشتباه می‌اندازد تا فکر کنید فضا بزرگ‌تر از اندازه واقعی است. به عبارت دیگر خطای چشم ایجاد می‌شود.

در تصویر شماره 2؛ رنگ کابینت‌ها، دیوار و زمین به هم نزدیک بوده سبز ملایم مایل به خاکستری است و حرکت چشم یک‌باره از تیره به روشن متوقف نمی‌شود. تاثیر این هماهنگی، احساس باز بودن فضا را ایجاد می‌کند.

3- در کابینت‌ها را شیشه‌ای کنید

یکی از دلایل بزرگ‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه، ایجاد خطای چشم و ذهن است. از جمله این روش‌ها برداشتن در کابینت‌ها و جایگزین کردن آن با درهای شیشه‌ایست. این کار باعث می‌شود نگاه از چارچوب به سمت عمق کابینت کشیده شود و دیوارها دورتر به نظر برسند.

نکته قابل توجه آن که این کار در صورتی کارایی خواهد داشت که بتوانید وسایل داخل کابینت را مرتب نگه دارید و بین رنگ وسایل هماهنگی بوجود آورید. شلوغی باعث می‌شود فضا به هم ریخته و کوچک به نظر برسد.

4- مانع ورود نور نشوید

زیادی نور طبیعی، هر فضایی را بزرگ نشان می‌دهد. درست است که در مورد تعداد و جای پنجره‌های آشپزخانه حق انتخاب ندارید اما می‌توانید با انتخاب پرده‌های کوتاه باعث افزایش نور شوید.

استفاده از والان، راه مناسبی برای برخورداری از نور پنجره‌هاست. در صورت مشرف بودن پنجره‌ها، در زیر والن از زیر پرده‌ای نازک و روشن استفاده کنید.

5- انتخاب میز و صندلی‌های باریک

آشپزخانه‌های کوچک، میز و صندلی کوچک را می‌طلبند. اما یک گام جلوتر روید و جزیره، صندلی‌های اپن یا چارپایه‌هایی را انتخاب کنید که سبک و جمع‌وجور باشند.

میز و صندلی‌های سبک فلزی با پایه‌های باریک مانع منحرف شدن چشم به اطراف و در واقع تغییر زاویه دید می‌شوند. با دیدن کف زمین و دیوارها، فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

6- آشپزخانه را اپن کنید

با توجه به فرم و نقشه خانه، در صورت امکان با برداشتن بخشی از دیوار و اپن کردن آشپزخانه باعث افزایش نور و باز شدن فضا شوید.

7- پیدا کردن جاهای اضافی

حتی در آشپزخانه‌های کوچک هم می‌توان جایی مخصوص برای قرار دادن وسایل پیدا کرد. معمولا روی کابینت به مرور جای قرار دادن وسایل شده و همین شلوغی باعث کوچک به نظر رسیدن می‌شود.

با قرار دادن یک کابینت کوچک در حد فاصل دو کابینت بالا و پایین در گوشه آشپزخانه می‌توانید وسایل زیادی مانند توستر، قهوه‌ساز را داخل آن جا دهید و هنگام لزوم به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

http://www.bhg.com

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۲