همشهری آنلاین: کسانی هستند که متاسفانه در چند روز گذشته با انتشار یک جزوه آلوده جز اهانت به عزیران کار دیگری نکردند. آقایان زمانی که آیت‌الله مهدوی کنی در زندان‌های شاه آویزان شکنجه می‌شد کجا بودند که حالا مقاله و جزوه منتشر می‌کنند؟

گردهمایی اصناف و بازاریان صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور محمدنبی حبیبی ـ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ـ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حبیبی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و همچنین ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: یکی از شخصیت‌های امروز، در سال 1357 چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نزد امام (ره) در شهر نجف رسیدند و نقل می‌کنند که امام در آن جلسه فرمودند ریشه‌های خبیث رژیم پهلوی از زیر خاک بیرون زده و مردم باید تا بیرون‌آوردن کامل این ریشه به تلاش خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه "امام (ره) حتی 2 تا 3 سال قبل از پیروزی انقلاب نیز بر همین باور تاکید داشتند و تلاش جهت تغییر رژیم را از وظایف تک‌تک افراد می‌دانستند"، افزود: در همان زمان افرادی بودند که حتی یک ماه مانده به پیروزی انقلاب هنوز باور نداشتند که شاه باید از ایران برود و حکومت تغییر کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دو سال گذشته در جلسات حزب موتلفه اسلامی این تحلیل ارائه شد که انتخابات مجلس نهم از انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی پیچیده‌تر است. علت این موضوع نیز وجود سلیقه‌های گوناگون در بین اصولگرایان، موضوع فتنه دو سال قبل، مساله انحراف و توطئه‌های بین‌المللی بود. تعدد، تنوع و تفاوت سلیقه در بین اصولگرایان به راحتی قابل درک و لمس بود اما در دو سال گذشته چیزی فراتر از اختلاف سلیقه در این طیف بزرگ کشور پدید آمد.

دبیرکل حزب موتلفه اضافه کرد: اصلاح‌طلبان نیز با اینکه امتحان بسیار بدی را در فتنه سال 88 دادند اما در میدان حضور پیدا کردند. حدود 300 نفر از اصلاح‌طلبان به صحنه خواهند آمد. حالا می‌بینیم که جریان اصلاح‌طلب به اندازه سه برابر نمایندگان فعلی کاندید معرفی کرده‌اند و اکثر آنها از فیلتر نیز رد شده‌اند. یکی از نادرست‌ترین تحلیل‌هایی که ارائه شده این است که چون اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند پس رقابت فقط بین اصولگرایان است. مطمئن باشید اصلاح‌طلبان می‌آیند و حتی لیست هم می‌دهند. اگر لازم است بین اصلاح‌طلبان، جریان انحراف و اصولگرایان رقابت پیش آید، حتما باید تمهیداتی جهت نزدیک شدن جریان‌های اصولگرایی به یکدیگر اندیشیده شود. تحلیل‌ها بر این شد که اگر حزبی مانند حزب موتلفه بخواهد این کار را انجام دهد باز هم ممکن است گروه‌های مختلف اصولگرایی همراهی نکنند اما در سال گذشته آقای عسگراولادی در دیداری که با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین قم انجام داد، درخواست کرد که جامعتین محوریت را به عهده بگیرند.

حبیبی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سفر خود به قم مبنی بر لزوم حضور روحانیت در تمامی مسائل جامعه، خاطرنشان کرد: متاسفانه تفکر دیگری هم شکل گرفته و برخی افراد ادعای اصولگرایی دارند اما روحانیت را قبول ندارند. ما معتقدیم اصولگرایی منهای روحانیت یعنی اصولگرایی منهای اصولگرایی. چطور می شود روحانیت به کنار رود و بعد بخواهیم اصول انقلاب را حفظ کنیم؟ کسانی که به مراجع بی‌اعتنایی می‌کنند و معیار و محور ندارند اصولگرا نیستند.

وی در ادامه افزود: مردم ایران دینشان را از مراجع گرفته‌اند پس چطور است که در بزنگاههای انقلاب روحانیت باید کنار گذاشته شود؟ حتی این تفکر که در مواقع انتخابات سراغ روحانیت برویم نیز اشتباه است. باید روحانیت را در تمامی مسائل محور بدانیم؛ البته روحانیت با محوریت ولایت‌فقیه. بسیاری از گروه‌ها در تاریخ اسلام تولد یافتند اما نتواستند ادامه دهند زیرا مساله ولایت فقیه در چنین گروههایی رعایت نشد. منظور ما هم این نیست که در انتخابات روحانیت باید محور باشد بلکه معتقدیم روحانیت باید سایه‌گستر در تمام امور باشند تا از ایجاد تفرقه جلوگیری شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "ما جامعتین را محور می‌دانیم و بدیلی هم ندارد"، گفت: مگر امام نفرمودند از جامعه مدرسین قم دور نشوید چون منحرف می‌شوید؟ شخصیتی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی کسی است که امام در جلسه‌ای که با دولت شهید باهنر داشتند فرمودند ما به آیت‌الله مهدوی‌کنی ارادت داشتیم، داریم و خواهیم داشت. حضرت امام جهت ضمانت آقای مهدوی‌کنی شان نزول منزلت کردند و جمله "خواهیم داشت" را بکار بردند. ضمانت و بیمه آیت‌الله مهدوی‌کنی همین جمله است. بنده جزو کسانی هستم که منظور اصلی حضرت امام از گفتن این جمله را می‌دانم. آقای مهدوی‌کنی با 80 سال سن و با آن وضعیت جسمانی به صحنه می‌آیند، آقای یزدی نیز همینطور. اینها چراغ راه هستند اما کسانی هستند که متاسفانه در چند روز گذشته با انتشار یک جزوه آلوده جز اهانت به این عزیزان کار دیگری نکردند. آقایان زمانی که آیت‌الله مهدوی کنی در زندان‌های شاه آویزان شکنجه می‌شد کجا بودند که حالا مقاله و جزوه منتشر می‌کنند؟

حبیبی خطاب به شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی گفت: اگر هم می‌خواهید رقابت سیاسی کنید، آزادگی خود را حفظ کنید و حرمت‌ها را نگه دارید. مگر یادمان رفته دوم خردادی‌ها در جلسات خصوصی خود سعی در شکاندن تقدس‌ها داشتند و این شکستن تقدس یعنی ایجاد تفرقه و راه باز برای ورود دشمنان نظام. مردم احتیاج به چراغ راهی مانند آقای مهدوی‌کنی دارند. در انتخابات پیش‌رو نیز ما بدون تخطئه دیگران خود را اثبات می‌کنیم و می‌گوییم در راس جبهه متحد اصولگرایان دو شخصیت ممتاز علمی و مذهبی از دو سازمان بسیار مهم وجود دارند.

وی در پایان، درباره آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی تاکید کرد: این دو نفر فقط در حد محوریت جهت انتخابات نیستند بلکه روشن‌کننده تمامی امور هستند. اگر حرمت این افراد بشکند، انقلاب خواهد شکست. هیچ قشری به جز روحانیت نمی‌تواند محور باشد و این محوریت را همگی در هنگام فراخوان مردم برای حضور در جبهه به چشم دیدیم.

 

کد خبر 159725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز