همشهری‌آنلاین: انتخابات - عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اقبال به لیست جامعه اصولگرایان بالاست در عین حال از احتمال رأی‌آوری لیست منتقدان دولت در انتخابات مجلس نهم خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان در حاشیه جلسه امروز مجلس شورای اسلامی اظهاراتی درباره انتخابات مطرح کرد که مهمترین آنها در جدول زیر می‌آید: 

1

  • انگیزه برخی نمایندگان برای تشکیل جبهه پایداری و ارائه لیست جداگانه شاید این باشد که آرای خفته را برانگیزند و بخشی از اصلاح‌طلبان را در تهران با خود همراه کنند ولی به نظرم در نهایت این اقدام منجر به تقسیم آرای اصولگرایان خواهد شد و دیگران برنده این تشتت خواهند شد.

2

  • با توجه به اینکه با 15 درصد از آرا می‌توان حائز نمایندگی شد تصور می‌کنم تعداد خیلی کمی به دور دوم برسند. به عقیده وی 25 نفر از کاندیدا‌های جبهه متحد در تهران مرحله اول رای می‌آورند.

3

  • {با توجه به مشترک بودن 5 کاندیدای جبهه پایداری و جبهه متحد پیروزی این چهره‌ها را باید منتصب به چه جریانی بکنیم} قاعدتاً پیروزی این چهره‌ها مربوط به جریان اصلی اصولگرایان است که دارای سابقه و تاریخ طولانی در انتخاب است و فکر می‌کنم همین امر باید مبنا قرار بگیرد چرا که آنها چهره‌هایی بودند که به دلیل رای آوردن دوستان جبهه پایداری در لیست خود قرار دادند.

4

  • {پیش‌بینی میزان رای لیست منتقدان دولت دهم} این امر در تهران بستگی به شرایط دارد و این شرایط مرتبط با این است که طیفی که حامی اصلاح‌طلبان هستند به میدان بیایند و رای بدهند در این صورت احتمال رای آوری و پیروزی لیست منتقدان دولت وجود دارد.

5

  • سطح مشارکت بالا در تهران امر بسیار مهمی است و اشکالی هم ندارد که امثال بنده رد شوند.

6

  • تحلیل من این است که اکثریت قاطع رای مردم در تهران به اصولگرایان خواهد بود.

7

  • {آیا آیت‌الله مهدوی‌کنی از لیست انتخاب شده اصولگرایان رضایت دارند} در این زمینه نمی‌توانم اظهار‌نظر کنم چراکه بنای ایشان بر این نبوده است که وارد مصادیق بشوند و انتخابات کاندیدا‌ها را به شورای مرکزی جبهه متحد واگذار کردند.

8

  • آنچه مهم است این است که ایشان لیست را به صورت کلی تأیید کرده‌اند و حتی ممکن است در آینده به این موضوع تصریح کنند که مردم به همه لیست رأی بدهند.

9

  • {چرا علی‌رغم تأکید آیت‌الله مهدوی‌کنی بر حضور کاندیدا‌های جبهه متحد در یک لیست در نهایت به این توصیه عمل نشد} ایشان این تصمیم را به خود شورای مرکزی واگذار کردند ولی همواره نظرشان بر این امر بوده است، ضمن اینکه هیچگاه مبنای ایشان این نبوده است که بر نظرات جمعی دیدگاه خود را تحمیل کنند.

 (منبع: خبرآنلاین)

کد خبر 159755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز