همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم شورای نگهبان توصیه‌های خیرخواهانه رهبر معظم را در بررسی صلاحیت‌ها جامه عمل بپوشانند و سریع‌تر شرایط رقابت نیکوتر را فراهم کنند.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی میلاد پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت. مهمترین اظهارات لاریجانی در زیر آمده است.

* خیر و برکت انقلاب اسلامی چنان درون و برون جامعه را در بر گرفت که از افرادی که در بند فرهنگ و رسوم غربی بودند انسانهایی ساخت که حاضر بودند که برای احیای اسلام در کشور جانشان را نثار کنند.

* بر اساس سخن پیامبر باید گشایش این باب خیر را غنیمت شمرد اما چگونه؟ اولا شکر این نعمت در حفظ آرمان‌ها و بنیان‌های انقلاب است و پرهیز از انحرافات مخصوصا در پشتیبانی از ولایت فقیه که امام راحل تمسک به آن را عامل صیانت جامعه از مخاطرات دانستند.

* خواسته دیگر انقلاب حفظ مردم سالاری و تسلط رای مردم در همه شئونات است به همین جهت انتخابات در جمهوری اسلامی یک امر بی‌بدیل است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه اخیر فرمودند مجلس صالح، سالم و قوی و متکی بر رای مردم انتظار مبدا فعلی انقلاب است. در این راستا مجریان انتخابات، شورای نگهبان و کاندیداها باید همت جدی نمایند.

* {تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی برای بار دوم در یک هفته} امیدواریم شورای نگهبان توصیه های خیرخواهانه رهبر معظم را در بررسی صلاحیت‌های جامه عمل بپوشانند و سریع‌تر شرایط رقابت نیکوتر را فراهم نماید.

* دشمن تلاش می‌کند بر ثمرات انقلاب خاک بپاشد و فضا را غبارآلود کند. یکی از این میدان‌ها انتخابات است البته انتظار جدی از دوستان انقلاب و خردمندان امت است که دشمن را در غبارآلود کردن فضا مدد نرسانند و با اخلاق اسلامی و جوانمردی فضای انتخابات را به میدان مسابقه در خیرات بدل کنند.

* صلابت انقلاب در استقامت و ایستادگی جستجو می‌شود و به حق همین ویژگی عامل مهمی در بیداری مسلمانان گردید نه از درشت گویی دشمنان باید هراس نمود و نه از حیلت دوستی آنان که از دیرباز گفته‌اند دشمن چون از همه حیلتی فرو ماند سلسله دوستی جنباند وانگه به دوستی کارهایی کند که هیچ دشمنی نتواند.

* بنای عمل در مدینه نبوی ادای تکلیف بر اساس حق است و اگر غیر از این باشد دنیا خواهی جلوه می کند، یعنی یا امرای خلق گرفتار غرور کاذب می شوند یا دچار فریب و فسون دشمن می گردند.

* حق مداری و مبارزه با ظلم سیاست پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

* سخنان اخیر اوباما و آشفته گویی نسبت به امنیت اسرائیل و آمریکا پیش از اینکه قدرت عمل و ابتکار آمریکا را نشان دهد اضطراب از شرایط داخلی آن کشور و بی سامانی در مقابل انقلاب های منطقه را نشان می دهد و هیچ نشانی از هوشمندی در آن دیده نمی شود.

* شاید قصد آنان از اینگونه مانورهای سیاسی روحیه دادن به حکام دست نشانده و نگران نمودن انقلابیون باشد، بدین معنا که ما قصد برخورد با مبدا این انقلاب ها را داریم.

* آمریکا آزموده است و به خوبی دریافته است حال و وضع خود را در مبارزه با حزب الله قهرمان و حماس پیروز و مردم شجاع عراق و افغانستان، اما ملت ایران مشی استقامت و دادگری فروتنانه را برگزیده است، ملت ایران تردیدی در مبارزه با قدرت‌های استکباری به خود راه نمی دهد.

* حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن هم هوشمندی ملت را در برابر نیرنگ دشمنان نشان می‌دهد و هم حریف را به عقب می‌راند، البته در ایام میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) این حرکت ملی بسیار پرمعنا و وحدت بخش و انشاءالله موید به تاییدات الهی است.

* مجلس هشتم کار خود را بر تدبیر آبادانی و تحقق عدالت قرار داد و از حواشی پر سر و صدا و بی حاصل پرهیز نمود. نمونه این نگرش در تصویب قانون تسهیل کسب و کار، تصویب قانون مبارزه با قاچاق، قانون گمرک، قانون هدفمندی یارانه ها، قانون برنامه پنجم، قانون بهره وری کشاورزی، قانون معادن و دهها قانون دیگر قابل پیگیری است.

* در بعد نظارت هم اجرای قانون و رفع مشکلات تولید کنندگان صنعتی و کشاورزی و دامداران و رفع مشکلات توده‌های مستضعف، محل اصلی توجه در مجلس هشتم بوده است.

* استیفای حقوق ملت در تحقیق و تفحص‌ها، بررسی کمیسیون‌های تخصصی و یا سئوال و استیضاح مد نظر اصلی نمایندگان بوده است که همه این تلاش‌ها برای تحقق عدالت و آبادانی کشور بوده است و این امر تاسی به سنت علوی است.

* در واقع با رونق اقتصادی است که آبادانی و عدالت محقق می‌شود نه با سخت‌گیری به ملت در حالت ایستایی اقتصاد.

* امید است در حرکت تقویت بنیان مردم سالاری انقلاب یعنی راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس، همت ملی را در تحقق استواری ملت جهت تحقق اسلام حاکمیت ملی و تشکیل مجلسی شجاع، مستقل، کارآمد و هوشمند نشان دهیم.
کد خبر 159866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز