همشهری‌آنلاین: عضو جبهه متحد اصولگرایان گفت: ممکن است احزاب دیگر از جمله جبهه پایداری، کاندیداهای ما را به عنوان نامزد خود در بعضی شهرستان‌ها معرفی کنند و در آخرین تصمیمی که اتخاذ شد در صورتی که چنین کاری صورت گیرد هیچ مشکلی نخواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش انقلاب اسلامی، انتخابات مجلس نهم و بیداری اسلامی که در تالار علامه امنیی دانشگاه تهران برگزار شد مطالبی درباره انتخابات مطرح کرد که مهمترین آنها در جدول زیر‌ آمده است: 

1

  • در آستانه انتخابات مجلس نهم باید زمینه را برای حضور گسترده مردم، حضور شایسته‌ترین‌ها برای انتخاب مردم و تعیین سیاست درست برای مشارکت حداکثری انجام دهیم. همانطور که آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از دستاوردهای فکری و مدیریتی جمهوری اسلامی هستند بر حسب ضرورت لازم دانستند تا با ورود به این عرصه زمینه مشارکت هر چه بیشتری را فراهم کنند.

2

  • با تصمیم آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی مجموعه‌ای با عنوان 7+8 تعریف شد که متشکل از 7 عضو هیئت داوری از بدنه جامعه مدرسین، حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارزه تشکیل شد که مجموعه‌ای از اصول‌گرایان را در 3 ضلع گرد یکدیگر آورد.

3

  • این 3 ضلع مجموعه‌ای از ایثارگران و رهپویان انقلاب، حزب موتلفه و جامعه مهندسین و مجموعه‌ای است که در شرایط فعلی با عنوان جبهه پایداری شناخته می‌شوند و هر کدام با معرفی 2 نفر در این مجموعه مشارکت کردند که در نهایت با برگزاری جلساتی منشور نهایی اصول‌گرایی تدوین شد.

4

  • مجموعه‌ای که در شرایط فعلی با عنوان جبهه پایداری شناخته می‌شود از ابتدا بر این باور بود که تنها هدف‌شان گفتمان اصول‌گرایی است اما بعدها تصمیمی اتخاذ کردند که در انتخابات نیز با رعایت و حفظ اصل اصول‌گرایی شرکت کنند.

5

  • لیست کاندیداهای جبهه متحد اصول‌گرایان در شهرستان‌ها در حال کامل شدن است.

6

  • ممکن است احزاب دیگر از جمله جبهه پایداری، کاندیداهای ما را به عنوان نامزد خود در بعضی شهرستان‌ها معرفی کنند و در آخرین تصمیمی که اتخاذ شد، در صورتی که چنین کاری صورت گیرد هیچ مشکلی نخواهد بود.

7

  • آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی مسئولیت و مدیریت قوی سیاسی را برای حضور در مجلس بر عهده دارند.

8

  • به طور کلی عملکرد مجلس هشتم قابل قبول و قابل دفاع است.

 (منبع: ایسنا)

کد خبر 159908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز