همشهری‌آنلاین: نکته شگفت انگیز در بودجه، اگر نمایندگان از پاسخ سوالات مطروحه از رییس‌جمهور قانع نشدند قانون در این مورد سکوت کرده است، در سال جهاد اقتصادی هیچ حرکت جدی در زمینه اقتصاد صورت نگرفته است که بتوان نام "جهاد" را بر روی آن گذاشت، شخصا قائل به وجود جریان انحرافی هستم، یکی از اعضای ارشد جریان انحرافی گفته ما کرسی‌های مجلس را هدف قرار داده‌ایم و ... از مهمترین اظهارات غلامرضا مصباحی مقدم در مشهد است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهمترین اظهارات مصباحی مقدم در جدول زیر آمده است: 

1

  • در حال حاضر نرخ آزاد ارز، نرخ تعیین‌کننده‌ای نیست. در هر صورت باید با بازار ناچیزی که در ارز آزاد وجود دارد مقابله کرد چرا که دلالی در ارز منجر به رانت و سوء‌استفاده خواهد شد.  نباید دولت و بانک مرکزی کاری کنند که مردم ارز خود را از بازار فرعی و آزاد تهیه کنند.

2

  • در سال جهاد اقتصادی واقعا با حرکت‌های جهادگونه اقتصادی در مقابل دشمن مبارزه کرده‌ایم اما در داخل کشور در سال جهاد اقتصادی هیچ حرکت جدی در زمینه اقتصاد صورت نگرفته است که بتوان نام "جهاد" را بر روی آن گذاشت.

3

  • برخی توجیهات درباره تاخیر در ارائه لایحه بودجه سال 91 به مجلس به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست و استناد به تأخیر در ارائه لایحه بودجه سال گذشته به عنوان توجیه تأخیر در ارائه لایحه بودجه 91 غیرقابل‌قبول است.

4

  • نیاوردن ردیفی برای یارانه‌ها در بودجه سال 91 شگفت‌انگیز است. دولت اعلام کرده است که در قالب متممی این موضوع را در لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارسال خواهد کرد ولی اگر دولت این کار را نکند خود مجلس برای یارانه‌ها در سال آینده، پیش‌بینی‌های لازم را خواهد کرد.

5

  • شهادت می‌دهم که طرح سوال از رییس‌جمهور، غرض‌ورزی سیاسی نیست و من مطمئن هستم آقای احمدی‌نژاد در نیمه دوم اسفند برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس می‌آید.

6

  • اگر نمایندگان از پاسخ سوالات مطروحه از رییس‌جمهور قانع نشدند، قانون در این مورد سکوت کرده است و در این صورت نیز حداقل دستاورد این است که مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است اما در صورتی که رییس‌جمهور در مجلس حاضر نشود براساس قانون با وی برخورد می‌شود.

7

  • نظام سیاسی کنونی کشور نظام ریاستی ـ پارلمانی است. همیشه در این نظام بین دولت و مجلس چالش‌هایی وجود دارد و براساس قانون، رییس‌جمهور نمی‌تواند پارلمان کشور را منحل کند ولی مجلس می‌تواند با استیضاح رییس‌جمهور، وی را از صحنه قدرت کنار بگذارد.

8

  • در انتخابات پیش‌رو، تمام احزاب، گروه‌ها و جریانات فعال جامعه وارد صحنه شدند که این امر نشان‌دهنده شور و نشاط انتخاباتی در کشور است و با توجه به حضور تمام این جریانات در عرصه انتخابات کشور حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی از اهمیت بالایی برخوردار است.

9

  • این دوره از انتخابات مجلس دارای بالاترین میزان تأیید صلاحیت‌ها در میان نامزدهای انتخاباتی است.

10

  • با توجه به حضور همه گرایش‌های فعال سیاسی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میزان بالای تأیید صلاحیت‌ها در این دوره، انتخابات آتی با حضور گسترده و مشارکت بالای مردمی پیش‌بینی می‌شود.

11

  • شخصا قائل به وجود جریان انحرافی هستم و شواهد و قرائن نیز این موضوع را نشان می‌دهد و اینکه یکی از اعضای ارشد این جریان گفته است ما کرسی‌های مجلس نهم را هدف قرار داده‌ایم، مشخص می‌کند که اینها آرام ننشسته‌اند و دارند برای انتخابات کار می‌کنند و باید نسبت به این موضوع هوشیار بود و نگذاشت آن‌ها به هدفشان برسند؛ هرچند برخی معتقدند که به اینها نباید جریان گفت چراکه گروه کوچکی هستند.

 (منبع: ایسنا)

کد خبر 160075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز