همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر لزوم پرهیز کاندیداها از هزینه‌های غیر متعارف در انتخابات، گفت: محل هزینه‌های غیر متعارف شناسایی خواهد شد.

21

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در گفت‌وگو باخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه قم، تصریح کرد: حرکات جدیدی که دشمن شروع کرده مانند تحریم‌ها و تهدیدها، مردم ما را مصمم‌تر خواهد کرد. زیرا مردم ما هر وقت احساس کنند دشمن بر مطلبی مانند عدم حضور در انتخابات تاکید می‌کند، عکس خواسته دشمن عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که در آن نقش مردم در مقابله با دشمنان جلوه می‌کند، عرصه انتخابات است. انتخابات مجلس بی‌تردید جلوه‌ای از حضور مردم خواهد بود و باعث ناامیدی دشمنان و ضد انقلاب خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شده است. کسانی که قرار است در جایگاه قانون‌گذار قرار بگیرند باید اخلاق انتخاباتی داشته باشند.

رییسی اظهار کرد: انتخابات، قانون و منشور اخلاقی دارد که رعایت آن از ناحیه کاندیداها بسیار مهم است. نامزدها به دنبال تهمت، ناسزا و نفی دیگران نباشند بلکه در راستای اثبات خود حرکت کنند و تلاششان این نباشد که با بدگویی از دیگر نامزدها آنان را از میدان به در کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هزینه‌ زیادی توسط یک نامزد انتخاباتی صرف شد، این موضوع قطعا برای مردم و مسئولان سوال برانگیز خواهد بود و به همین دلیل منبع و محل چنین هزینه‌های غیر متعارفی شناسایی خواهد شد.

 

کد خبر 160123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز