پاریس: بقایای 21‌ سرباز آلمانی که در سال1918‌و در جریان جنگ‌جهانی اول در خاک فرانسه کشته شده بودند پس از حدود یک قرن کشف شد

hat

این اجساد که هنگام احداث جاده‌ای در منطقه‌ آلساس فرانسه کشف شدند، متعلق به سربازانی است که به‌دلیل فروریختن پناهگاه‌شان بر اثر یک انفجار در جریان جنگ‌جهانی اول زیر خروارها خاک زنده به گور شده‌اند. در سال‌های گذشته نیز اجساد صدها سرباز متعلق به ارتش «ناپلئون‌بناپارت» که در سال 1812‌میلادی و در جنگ با ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق به‌دلیل سرمای شدید جان خود را از دست داده بودند، در لهستان و بلاروس کشف شده است.

سنجاب ارغوانی

پنسیلوانیا: یک زوج آمریکایی در باغ خانه خود سنجاب عجیبی را به دام انداختند که به رنگ ارغوانی است و توانسته کاربران اینترنت و دانشمندان را شگفت‌زده کند. جالب اینکه سنجاب ارغوانی اصطلاحی است که در زبان انگلیسی برای نشان دادن گزینه بسیار مطلوبی که وجود ندارد استفاده می‌شود. کانی امرت، زمانی که همسرش پرسی این سنجاب را به او نشان داد از آن عکس‌ گرفت. پوست خز این جوندگان کوچک می‌تواند تنوع رنگی بسیاری شامل قرمز، خاکستری، قهوه‌ای، سیاه و حتی سفید (در موارد ابتلا به زالی) داشته باشد اما بی‌تردید توضیح درباره یک خز ارغوانی برای جانور‌شناسان مشکل است.

گوشی‌های چوبی

پکن: یک دستگاه تلفن همراه هوشمند دوستدار محیط‌زیست که با چوب خیزران (بامبو) ساخته شده است به‌زودی وارد بازار چین و انگلیس می‌شود. این دستگاه ثمره 4‌سال مطالعه درباره مواد است و اکنون می‌‌توان به علاقه‌مندان به محیط‌زیست این مژده را داد که ADZero Bamboo Phone به تولید صنعتی رسیده است. این دستگاه قرار است تا پایان سال‌جاری و در مرحله اول توزیع، در بازارهای چین و انگلیس عرضه شود. گفتنی است این گوشی بسیار سبک‌تر از آ‌یفون است و به گفته کسانی که برای آزمایش دستگاه از آن استفاده کرده‌اند کار با آن نیز راحت است.

حل معمای پوست گورخر

بوداپست:‌ سرانجام معمای راه‌راه‌بودن پوست گورخر‌ها کشف شد. به‌گفته دانشمندان خطوط راه‌راه گورخرها در حقیقت تلاشی برای فرار از دست خرمگس‌ها و سایر مگس‌های خونخوار است، به‌طوری که این نوارها نور را به روشی دوقطبی به نمایش می‌گذارند که موجب سردرگمی این حشرات موذی می‌شود. زیرا خرمگس‌ها فقط زمانی که نور به روشی واحد از پوستی یک‌شکل بازتابش شود، می‌توانند جذب آن شوند؛ بنابراین گورخر‌ها در مقابل چشم خرمگس‌ها پنهان و مستتر می‌شوند و به این وسیله از سلامت بیشتری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 160207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز