گروه سیاسی: در فاصله کمتر از 2هفته به آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس، آخرین تغییرات در فهرست‌های انتخاباتی اعمال و اعلام می‌شود.

 در این میان البته رد صلاحیت برخی از چهره‌های شناخته شده این دوره از انتخابات نیز خود خبرساز شده است. دیروز پیش از آنکه صحبتی درباره بقیه لیست‌ها شود تمرکز روی سرلیست جبهه متحد اصولگرایان بود. شایعاتی نیز در این باره منتشر شد که تمرکز تمامی این شایعات روی نام غلامعلی حداد عادل و محمد حسن ابوترابی‌فرد بود که بالاخره روابط عمومی این جبهه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هر صحبتی در این باره شایعه است و این جبهه انتخاب سرلیست را موکول به جلسه‌ای کرده که قرار بود دیشب برگزار شود.

آنچه در این میان از روزهای پیش مورد توجه توأم با انتقاد برخی طیف‌های اصولگرایی قرار گرفته برخی نام‌های مشترکی است که در فهرست اصلی اصولگرایان یعنی فهرست جبهه متحد و فهرست جبهه پایداری دیده می‌شود. فهرست جبهه پایداری هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده اما تا دیروز اسامی 28عضو این فهرست در حد گمانه منتشر شد که در این میان 6 نفر در فهرست جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری مشترک هستند.

مخالفت با اسامی مشترک

دیروز محمدرضا مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز چنان‌که قبلا هم گفته بود در جزئیات فهرست‌ها دخالتی ندارد بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و درباره اشتراکات 2 فهرست جبهه متحد و جبهه پایداری اظهار داشت: آنها (جبهه پایداری) به خاطر اینکه نمی‌خواستند نام برخی افراد در فهرست باشد وارد کمیته وحدت اصولگرایان نشدند.

در این میان اما محمد نبی رودکی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم که در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته است به نقل قولی از غلامعلی حداد عادل اشاره کرده و گفته که او هم مانند سایر اعضای شورای مرکزی جبهه متحد نظر بر این دارد که 2لیست باید کاملا مجزا و مستقل از یکدیگر باشد.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان نیز در پاسخ به انتقادات برخی درخصوص نامتوازن بودن سهمیه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در ترکیب فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان گفت: سهم‌خواهی گروهی و حزبی در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان وجود نداشت.

تجلیل از شورای نگهبان

سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس عملکرد شورای نگهبان در ارتباط با اصلاح‌طلبان به هنگام بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس نهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شورای نگهبان در این دوره انتخابات برخورد جناحی نداشته است.داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس نهم بسیاری از مشکلاتی که هیأت‌های اجرایی برای کاندیداهای اصلاح‌طلب درست کرده بودند را رفع کرد.

کد خبر 160233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز