همشهری آنلاین- ندا شریف: چوب‌های ساحلی آن‌هایی هستند که با امواج آب اقیانوس یا یک رودخانه و برخورد شن و ماسه و باد با آن‌ها شکل خاصی پیدا می‌کنند. این نوع چوب معمولا صیقل یافته و به شکل منحنی یا خمیده است. گویی هر قطعه چوب اثر هنری خاصی است که دست طبیعت آن را ساخته است.

 

در حقیقت چوب ساحلی قسمتی از یک درخت یا الوار یا بخشی از یک ساختمان چوبی تخریب شده است که از قضا داخل آب افتاده و سفری طولانی را پیموده است. بسیاری آن را جزو بقایای اقیانوس دانسته به‌راحتی از کنار آن رد می‌شوند اما آن‌هایی که دید هنری دارند، از آن برای خلق اثری هنری استفاده می‌کنند.

  • اگر به این کار علاقه‌مندید، برای شروع بهتر است ساخت یک آویز مشبک یا جالباسی را امتحان کنید.

برای درست کردن آویز از نخ ماهیگیری یا کنف استفاده کنید و از گوش‌ماهی یا صدف که با دریل سوراخ کرده‌اید یا از مهره‌های چوبی یا رنگی برای تکمیل آن کمک بگیرید.

moreچطور با مهره‌ها پرده آویز بسازیم؟

  • از قطعات کوچک چوب برای ساخت ماهی، جغد، قو یا سایر حیوانات استفاده کنید. فقط کافیست تصویر کلی از طرح مورد نظر را در ذهن مجسم کنید و با چوب‌های ریز آن را پیاده کنید. از سیم، چسب یا میخ برای وصل کردن قطعات استفاده نمایید.

برای آشنایی بیش‌تر، تصاویر فوق را دنبال کنید.

  • می‌توانید از چوب که شکل طبیعی و مورد خاصی را تداعی می‌کند، در گوشه‌ای از باغ خود استفاده کنید.
  • به مرور هر چه با این سبک از کار آشنا می‌شوید ساخت آینه، قاب‌عکس، تابلو، لوستر، آباژور و مجسمه را تجربه و با کسب مهارت‌های کافی بعدها می‌توانید حتی مبل، میز و صندلی، تخت‌خواب و غیره را برای خانه ویلایی خود بسازید.
  • شاید یکی از زیباترین موارد استفاده از چوب طبیعی، کاربرد آن به عنوان پایه آباژور یا استفاده از مدل پهن و در هم فرو کردن آن با سیم به عنوان پایه میز باشد. با انتخاب شیشه مناسب یا سطحی زیبا به عنوان رویه به راحتی میزی زیبا و در اندازه دلخواه داشته باشید. دقت کنید که قسمت زیر و رویه را برای داشتن سطحی هموار صاف و تراز نمایید.
  • می‌توانید در طرحی دیگر، داخل گوشه‌ها و درزهای چوب طبیعی گل‌های خشک قرار دهید و برای طبیعی‌تر به نظر رسیدن از خزه و روی آن از پروانه یا قورباغه سرامیکی استفاده کنید.
  • داخل چوب مکعب مستطیل شکل را خالی کرده و با قرار دادن یک پایه فلزی داخل آن از قطعه چوب به عنوان جاشمعی استفاده کنید. برای طبیعی به نظر رسیدن و زیبایی بیش‌تر دور چوب نخ کنفی ببندید.

سایر مدل‌ها را به سلیقه و حسن انتخاب شما می‌سپاریم.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲