همشهری آنلاین: عضو هیأت رئیسه مجلس بیان نقد تخریبی از سوی مقام‌های دولتی را به ضرر کشور و نظام خواند و گفت: نباید تداعی شود که دولت از هم اکنون برای در اختیار گرفتن دولت آینده نقشه می‌ریزد.

امیدوار رضایی میر‌قائد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات برخی مقام‌های دولتی در نقد عملکرد مجلس هشتم و چالش آفرین و غیر قانونی خواندن برخی اقدامات نظارتی و قانون گذاری آن، گفت: وقتی همه آحاد مردم یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند، مسئولان کشور با تمام قوا و به دور از تنش زایی باید در جهت تحقق مطالبات عمومی بکوشند.

نماینده مردم لالی، هفتگل و مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی مسئولان قوای سه گانه و کارگزاران نظام را وامدار ملت خواند و افزود: آن‌ها در همه تصمیم گیری‌ها، رفتار و گفتار باید اخلاق سیاسی، اسلامی و حرفه‌ای را رعایت کنند چون کشور در شرایطی نیست که برخی برای تحصیل منافع فردی یا گروهی طوری موضع گیری کنند که از فحوای صحبت آن‌ها بوی خودزنی ملی استشمام شود.

وی بیان نقد تخریبی را به ضرر کشور و نظام خواند و افزود: همه مسئولان کشور در کشتی جمهوری اسلامی در حال خدمت و ادای وظیفه هستند بنابراین هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که برای تأمین نظراتش این کشتی را سوراخ کند، ضمن آنکه این اقدام برخلاف توصیه‌های رهبری و انتظار مردم از کارگزاران نظام است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اوج گیری موج بیداری اسلامی در منطقه و ناراحتی نظام سلطه از این وضعیت، تصریح کرد: هر گونه تخریب و تضعیف قوا از سوی سایر دستگاه‌های حاکمیتی به منزله خیانت به مردم و انقلاب‌های منطقه و تقویت ابعاد نظری و توطئه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی است بنابراین تمام مسئولان باید به این مسئله توجه کنند.

وی درباره عملکرد مجلس هشتم، ادامه داد: وکلای ملت در نهاد قانون گذاری می‌کوشند تا وظایف نمایندگی را خیلی جامع و کامل- آن طور که مد نظر مردم است- انجام دهند، بر همین اساس ابزارهای نظارتی همچون تذکر، سئوال، تحقیق و تفحص و استیضاح وزرا را به کار می‌گیرند تا مسائل حوزه اجرایی کشور برای افکار عمومی روشن شوند.

وی ادامه داد: به مصلحت عقلی، شرعی و ملی کشور است که در این مقطع حساس نقاط قوت نظام پررنگ‌تر شود و مسئولان از چالش آفرینی و تنش زایی پرهیز کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس ملی کردن بحث‌های شخصی و گروهی را مضر به حال مملکت خواند و تصریح کرد: نباید این طور تداعی شود که دولت از هم اکنون نقشه می‌ریزد که ترکیب مجلس نهم طوری باشد تا دولت بعدی را نیز در اختیار بگیرد، این طرز فکر مانع پیشرفت و توسعه و الگو شدن ایران در منطقه می‌شود.

 

کد خبر 160348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز