گروه شهری: احداث پارکینگ‌های محله‌ای با تسهیلات ویژه به تصویب کمیسیون ماده 5 رسید. مدیرکل دبیرخانه کمیسیون ماده 5 اعلام کرد:

 احداث پارکینگ‌های محله‌ای در شهر تهران برای ترغیب و تسریع در امر نوسازی بافت فرسوده با تسهیلات ویژه به تصویب کمیسیون ماده 5 شهر تهران رسید. تقی‌زاده افزود: در کمیسیون ماده5 که به ریاست قالیباف شهردار تهران تشکیل جلسه‌داد، موضوع احداث پارکینگ‌های محله‌ای در تمامی پهنه‌های شهر با تاکید بر بافت فرسوده مورد تصویب قرار گرفت.

تقی‌زاده افزود: براساس این مصوبه که به‌منظور تسریع در امر نوسازی و بهسازی مورد تایید اعضای کمیسیون ماده 5 قرار گرفت، در بافت فرسوده که عمدتا در محدوده اراضی و املاکی واقع شده‌اند و تامین پارکینگ در زمان نوسازی یکی از معضلات عمده آنهاست، این تصمیم به‌عنوان یک راهکار اساسی برای حل مسئله مذکور تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: از این پس به متقاضیان ساخت پارکینگ در بافت‌های این‌گونه با استفاده از مزایای این مصوبه - یعنی اختصاص کاربری طبقه همکف آن به خدمات پشتیبان سکونت و با حداقل 5‌طبقه پارکینگ- مجوز لازم اعطا خواهد شد و از سوی دیگر با توجه به هماهنگی به عمل آمده با اداره‌های ثبت اسناد، این پارکینگ‌ها قابلیت تفکیک و صدور سند جداگانه و انتقال خواهند داشت. این پارکینگ‌ها قابل واگذاری به افرادی که امکان تأمین پارکینگ در ملک خود را ندارند، است. مدیرکل دبیرخانه کمیسیون ماده5 تاکید کرد: با توجه به این مصوبه بخشی از مصوبه طرح جامع تهران مبنی‌بر احداث یا تامین پارکینگ در شعاع 250متری برای املاکی که امکان تامین آن را ندارند محقق می‌شود.

کد خبر 160393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز