همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان این که اگر پروازهای خطوط داخلی با هواپیمای قطری انجام شود، رقابت برای کاهش قیمت بلیت هواپیما ایجاد می‌شود گفت: حضور هواپیماهای قطری در آسمان ایران در جهت دور زدن تحریم‌ها است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: ورود هواپیماهای قطری به آسمان ایران، هدف کوتاه مدت مناسبی برای دور زدن تحریم‌های هوایی علیه کشورمان است و کمیسیون عمران همواره از چنین اقدامی حمایت کرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افرود: طبق برنامه چهارم توسعه سن ناوگان هوایی کشور باید به زیر ۱۵ سال می‌رسید اما به علت تحریم‌ها، این مهم رخ نداد و در شرایط کنونی باید تصمیماتی اتخاذ شود که این تحریم‌ها دور زده شود.

وی، فعالیت هواپیماهای قطری تحت پوشش شرکت‌های هواپیمایی ایران را بسیار مناسب و در جهت دور زدن تحریم‌ها ارزیابی کرد و ادامه داد: باید قبول کرد تصمیم ورود هواپیماهای قطری به آسمان ایران بهترین تصمیم در جهت دور زدن تحریم‌های صنعت هوایی کشور است.

حضور هواپیماهای قطری فقط زیر چتر شرکت‌های ایرانی

لاهوتی با یادآوری سخنان علی نیکزاد وزیر راه شهرسازی مبنی بر حضور هواپیماهای قطری فقط تحت پوشش شرکت‌های ایرانی، تأکید کرد: حضور هواپیماهای قطری در آسمان ایران زیر چتر شرکت‌های هوایی ایران بسیار مناسب است چرا که در شرایط کنونی فروش بلیت آن در اختیار شرکت‌های هواپیمایی ایران است.

حضور هواپیماهای قطری، نوعی اجاره هواپیما به شمار می‌آید

این نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: شرکت‌های هوایی فعال در ایران در شرایط کنونی یا هواپیماهای استیجاری دارند و یا مالک هواپیما هستند و حضور هواپیماهای قطری زیر چتر شرکت‌های هوایی ایران نیز نوعی اجاره هواپیما به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر این که ما باید واقعیت‌های موجود در جامعه را بپذریم، گفت: هواپیمایی که در سانحه هوایی ارومیه سقوط کرد بیش از ۳۷ سال سن داشت و چنین هواپیمایی خارج از استاندارد به شمار می آید و باید با راهکارهای جایگزینی چنین هواپیماهایی را تعویض کرد.

این عضو هیئت رئیسه کیمسیون عمران مجلس هشتم با بیان این که باید اجازه داد هواپیماهای قطری برخی از پروازهای داخلی را به عهده بگیرند، درباره توان رقابت شرکت‌های داخلی با هواپیماهای قطری گفت: دولت باید با اقدام‌های حمایتی به بازار هواپیمایی شرکت‎های ایرانی رونق دهد و از ایجاد رقابت میان هواپیماهای قطری و ایرانی ترسی نداشته باشد.

 

کد خبر 160453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز