سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

نیویورک: به گفته دانشمندان یک لارو مگس میوه‌ای که از سال 2011‌در درون مخزنی منجمد شده و در خواب زمستانی فرورفته بود، اکنون دوباره بیدار شده و رشد و نمو خود را از سر گرفته است.

fly

مگس‌های میوه می‌توانند پس از انجماد در دمای 23‌درجه فارنهایت نجات پیدا کنند. حتی گونه‌ای از مگس‌های میوه قطبی می‌تواند در دمای منفی 320‌درجه فارنهایت از انجماد جان سالم به در ببرد. نکته قابل توجه اینکه؛ درک چگونگی دوام و بقای جانداران در درجه انجماد می‌تواند به محققان در زمینه‌های گوناگون علمی همچون انجماد اعضای‌ بدن کمک کند.

عجیب‌ترین معاینه فنی

زوریخ: خودروی مرد سوئیسی که داخل آن بخاری هیزمی کار گذاشته بود گواهی معاینه فنی گرفت. درحالی‌که بسیاری از مردم اروپا سردترین روز‌های 50سال اخیر را تجربه می‌کنند آقای پاسکال سوئیسی روی خودروی کلاسیک خود یک بخاری هیزمی کار گذاشت و دودکش آن‌را نیز روی سقف نصب کرد؛ به‌طوری که هنگام حرکت، خودروی او مانند یک لکوموتیو بخار، دود غلیظی از دودکش بیرون می‌دهد. با وجود این، نکته جالب توجه این است که خودروی او از مرحله معاینه فنی گذر کرده است.

کیک الماسی

پنسیلوانیا:‌ یک شیرینی‌پزی در آمریکا کیکی را به قیمت 55هزار دلار داخل ویترین گذاشت. این کیک (کاپ‌کیک) مزین به یک الماس 8قیراطی است که یکی از عوامل قیمت شگفت‌انگیز این شیرینی را تشکیل می‌دهد. شیرینی‌پزی که اقدام به تهیه این کیک کرده است در مورد آن می‌گوید‌: این کیک از بهترین مواد تهیه شده است و روی آن‌را نیز با خامه تزئین کردیم. به گفته دست‌اندرکاران تهیه این کیک، مشتری آن افرادی هستند که برای پیشنهاد ازدواج از این کیک گرانقیمت به عنوان هدیه استفاده می‌کنند.

ماکت تانک

لندن: مرد انگلیسی برای ساخت ماکت یک تانک از 5هزار جعبه تخم‌مرغ و 26لیتر چسب استفاده کرد. استوارت مورداک برای ساخت این ماکت به اندازه واقعی (حدود 10متر)همچنین از 10هزار میخ استفاده کرد و 512ساعت وقت صرف آن کرد. استوارت 57ساله درباره انگیزه خود از این کار می‌گوید: برای جشنی که با هدف کمک به سربازان جنگ برگزار می‌شود این تانک را به نمایش خواهم گذاشت. گفتنی است مسئولان موزه جنگ انگلستان برای نگهداری از این ماکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر 160522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز