همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر حمایت از شناورسازی نرخ بلیت هواپیما و متغیر بودن آن در ساعات مختلف روز به شرط افزایش خدمات گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با توجه به قیمت بنزین برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری می‌کنیم.

علی نیکزاد در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی بخواهند با یکدیگر ادغام شوند وزارت راه وشهرسازی از آنها پشتیبانی می‌کند.

مهمترین مطالبی که وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید مطرح کرد را به نقل از فارس بخوانید.

* اگر بخواهند ‌نرخ بلیت هواپیما را شناور کنند، به شرط بالا بردن کیفیت خدمات، وزارت و شهرسازی از آنها حمایت می‌کنیم.

* اگر ایرلاین‌‌ها بخواهند در ساعات مختلف شبانه روز بلیت را با قیمت‌های متغیر ارائه دهند وزارت راه از آنها حمایت می‌کند.

* اگر کسی بخواهد هواپیما وارد کشور کند به شرط تأیید سازمان هواپیمایی کشوری و دارا بودن تمامی شرایط لازم، وزارت راه مجوز تأسیس ایرلاین را برای آنها صادر می‌کند.

* به شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرده‌ایم در فرودگاه‌ها،‌ در محل فروش بلیت‌ها و در موضوع رعایت حقوق مردم از باب حداقل تأخیرات، بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

* در حال حاضر هواپیما به تعداد زیادی در کشور وجود دارد اما این تعداد ناوگان نیازمند مدیریت صحیح است.

* به دلیل پاره‌ای مسائل تحریم، مشکلاتی در این صنعت وجود دارد اما تعامل بخش خصوصی صنعت با وزارت راه وشهرسازی مطلوب است؛ ما به شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم که خدمت به صنعت هوایی را در دستور کار قرار داده‌ایم البته به شرط آنکه آنها نیز به مردم خدمت کنند.

* صندوق توسعه ملی مشکلاتی برای ارائه تسهیلات داشت که اینجانب نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و مشکلات را اعلام کردم و رئیس‌جمهور مسائل را در این باره پیگیری کرد.

* مشکل صندوق توسعه ملی این بود که ارزی که ارائه می‌دهند، باید پرداخت آن نیز به صورت ارزی باشد؛ در تغییرات نرخ ارز شرکت‌ها توان ریسک نداشتند که در این‌باره رئیس جمهور موافقت کرد که از صندوق، ارز به قیمت ریال امروز دریافت کنیم و ریال با سود مشخص پس بدهیم.

* بلیت هواپیما امسال افزایش پیدا نمی‌کند. پس از هدفمندسازی یارانه‌ها در گام دوم بسته به قیمت بنزین برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم گیری می‌کنیم.

کد خبر 160542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز