سیدنی: 12 دونده حرفه‌ای اهل استرالیا گرد هم آمدند تا رکورد سریع‌ترین زمان رسیدن به عدد 100کیلومتر روی نمایشگر دیجیتال تردمیل را از آن خود کنند.

treadmill

دویدن گروهی و نوبتی آنها روی یک تردمیل در حالی آغاز شد که رکورد پیشین این رشته با 5ساعت و 42دقیقه و 32ثانیه از سال 2008 متعلق به دونده‌های آمریکایی بود، درحالی‌که دونده‌های استرالیایی با ثبت زمان 5ساعت و 24دقیقه و 10‌ثانیه رکورد جدیدی از خود برجای گذاشتند. گفتنی است آنها جایزه 10هزار دلاری این رکوردزنی را به یک سازمان خیریه مرتبط با کودکان اهدا کردند.

بندبازی بر فراز نیاگارا

نیویورک: نخستین فردی که برای بندبازی روی آبشار نیاگارا مجوز گرفته است مسافت 548متر را روی آن طی خواهد کرد. نیک‌والندای 33ساله درصورت موفقیت، رکورد جدیدی در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به ثبت می‌رساند. وی که قرار است در ارتفاع 68متری از سطح زمین (رودخانه) دست به این کار بزند از هیچ تور حمایتی نیز استفاده نخواهد کرد. نیک والندای در این مورد می‌گوید: رؤیای این کار را از 6سالگی در ذهن خود می‌پروراندم. گفتنی است پدر نیک در سال ‌1978 هنگام بندبازی جان خود را از دست داده‌است.

صورت‌آبی‌ها

کنتاکی:‌ همسر آقای مارتین در قرن نوزدهم میلادی برای او 3کودک با صورت‌های آبی به دنیا آورد. این خانواده که در ایالت کنتاکی آمریکا زندگی می‌کردند 7 فرزند داشتند. به گفته پزشکان از آنجا که خون 3فرزند این خانواده توانایی حمل اکسیژن کافی را نداشت پوستشان به این رنگ درمی‌آمد. این نقص ژنتیک تا سال‌های جاری نیز ادامه داشته است و برای نمونه آقای کاراسون نیز که هم‌روزگار ماست به آن مبتلا بود. البته او با استفاده از برخی مواد شیمیایی توانست در رنگ پوست خود کمی دست ببرد.

گل‌نرگس هزار دلاری

ادینبورگ: یک مجموعه‌دار اسکاتلندی برای یک شاخه گل از تیره نرگسیان (‌Snow drop‌) یکهزار و 150دلار پرداخت. این میزان درست دو برابر قیمتی بود که ماه پیش شخصی برای خرید یک شاخه گل از همین تیره پرداخته بود. گفتنی است این گل‌ها از میانه قرن19میلادی توجه مجموعه‌داران را به‌خود جلب کردند و از آن پس قیمت‌ آنها رو به افزایش گذاشت. به گفته یکی از کارشناسان گل، این نوع خاص از تیره نرگسیان جز اسکاتلند در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی‌شود.

کد خبر 160724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز